Zobrazeno 1 - 10
of 13
pro vyhledávání: '"parametric assumptions"'
Autor:
Zygmont, Conrad Stanisław
Publikováno v:
Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, Vol 19, Iss 4, Pp 302-332 (2023)
Academic textbooks, statistical literature, and publication guidelines provide conflicting, ambiguous and often incomplete answers to the question of how researchers should handle the normality assumption for classical general linear model tests when
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e7d55213078c47ea8d39abdd99011d86
Autor:
Williamon, Aaron, author, Ginsborg, Jane, author, Perkins, Rosie, author, Waddell, George, author
Publikováno v:
Performing Music Research : Methods in Music Education, Psychology, and Performance Science, 2021, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198714545.003.0011
Publikováno v:
International Review of Social Psychology, Vol 32, Iss 1 (2019)
Student’s 't'-test and classical 'F'-test ANOVA rely on the assumptions that two or more samples are independent, and that independent and identically distributed residuals are normal and have equal variances between groups. We focus on the assumpt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/258fa30b5d304f3d9900c7b6b93b37f9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The Analysis of Variance (ANOVA) test has long been an essential tool for researchers conducting studies on multiple experimental groups with or without one or more control groups. This article encapsulates the fundamentals of ANOVA for an intended b
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::608529678b704284db6ef1433e00e145
https://zenodo.org/record/5571891
https://zenodo.org/record/5571891
Publikováno v:
International Review of Social Psychology, 32(1):13. Ubiquity Press
International Review of Social Psychology, Vol 32, Iss 1 (2019)
International Review of Social Psychology, 32 (1
International Review of Social Psychology, 1 (32
International Review of Social Psychology; Vol 32, No 1 (2019); 13
International Review of Social Psychology, Vol 32, Iss 1 (2019)
International Review of Social Psychology, 32 (1
International Review of Social Psychology, 1 (32
International Review of Social Psychology; Vol 32, No 1 (2019); 13
Student's t-test and classical F-test ANOVA rely on the assumptions that two or more samples are independent, and that independent and identically distributed residuals are normal and have equal variances between groups. We focus on the assumptions o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::dfbce9d50d2fbf7edfc64656b2918ff9
https://research.tue.nl/nl/publications/e3d6ab7e-584a-43a1-a021-05fde2145121
https://research.tue.nl/nl/publications/e3d6ab7e-584a-43a1-a021-05fde2145121
Publikováno v:
International Review of Social Psychology. 32(1)
Student's t-test and classical F-test ANOVA rely on the assumptions that two or more samples are independent, and that independent and identically distributed residuals are normal and have equal variances between groups. We focus on the assumptions o
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.