Zobrazeno 1 - 10
of 1 694
pro vyhledávání: '"parallel rendering"'
Publikováno v:
Advances in Aerodynamics, Vol 3, Iss 1, Pp 1-17 (2021)
Abstract With the increasing of computing ability, large-scale simulations have been generating massive amounts of data in aerodynamics. Sort-last parallel rendering is the most classical image compositing method for large-scale scientific visualizat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1df3d65f0b974217ba4cb5c28ca00482
Publikováno v:
International Journal of Digital Earth, Vol 13, Iss 9, Pp 998-1016 (2020)
The scene-rendering mechanism based on binocular vision is one of the key techniques for the VR globe to achieve immersion-type visualization of global 3D scenes. However, this special rendering mechanism also requires that the 3D scene is continuous
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2b4803f9a1db406dabd2afa0b9eea80b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers of Information Technology & Electronic Engineering. 22:1092-1103
Volume rendering plays a significant role in medical imaging and engineering applications. To obtain an improved three-dimensional shape perception of volumetric datasets, realistic volume illumination has been considerably studied in recent years. H
Publikováno v:
Journal of Visualization. 24:531-544
In the in situ visualization of large-scale simulation, if using the traditional sort-last parallel rendering method, the performance cannot be fully improved due to the heavy communication cost in the final stage: compositing of images. In order to
Publikováno v:
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 26:1292-1307
Developing complex, real world graphics applications which leverage multiple GPUs and computers for interactive 3D rendering tasks is a complex task. It requires expertise in distributed systems and parallel rendering in addition to the application d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Digital Earth. 13:998-1016
The scene-rendering mechanism based on binocular vision is one of the key techniques for the VR globe to achieve immersion-type visualization of global 3D scenes. However, this special rendering me...
Publikováno v:
Computers & Graphics. 80:29-36
Power diagrams are widely used in graphics and engineering. One of the most complex operations defined on the centroidal capacity-constrained power diagrams is the geometrical construction, which takes more than 50% of the total computing time. In or