Zobrazeno 1 - 10
of 1 693
pro vyhledávání: '"pair programming"'
Publikováno v:
Computers and Education: Artificial Intelligence, Vol 7, Iss , Pp 100290- (2024)
Teaching and learning in higher education require adaptation following students' inevitable use of AI chatbots. This study contributes to the empirical literature on students' use of AI chatbots and how they influence learning. The aim of this study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0cb05d6d1e44d16a928cad27b66f753
Autor:
Gabriel Oliver Mesaroš
Publikováno v:
Interdisciplinary Description of Complex Systems, Vol 22, Iss 3, Pp 355-359 (2024)
This article investigates the usage of GitHub Copilot, an artificial intelligence-powered coding assistant owned by Microsoft and GitHub, in the process of learning and teaching web development both in formal academic, and informal settings. We dive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3aac0bb39f2449a287c23a0aadde157e
Autor:
Fan Xu, Ana-Paula Correia
Publikováno v:
Computers in Human Behavior Reports, Vol 14, Iss , Pp 100415- (2024)
With the increasing importance of equipping young learners with computational thinking skills through learning to code, pair programming has emerged as a prevalent collaborative learning strategy in this context. Successful pair programming intervent
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8ea57174192d4bc98c47e6104e242242
Publikováno v:
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Vol 20, Iss 1, Pp 1-20 (2023)
Abstract Pair programming (PP), as a mode of collaborative problem solving (CPS) in computer programming education, asks two students work in a pair to co-construct knowledge and solve problems. Considering the complex multimodality of pair programmi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ef1b701f3d845478a6d47830f8e9a1e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c75da17c7c5f4c69b222f272484a0b4c
Autor:
Syahrul Affendi Abdul Rahman
Publikováno v:
Malaysia Journal of Invention and Innovation, Vol 2, Iss 3 (2023)
The objective of this research was to enhance the understanding of Python programming among students. The research involved 71 students from two form 2 classes at MRSM Tun Ghazali Shafie who were studying Basics of Computer Science (ASK). The data co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/260007838a7f45fc8196c86b13c7f78d