Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"přírodovědná gramotnost"'
Autor:
Veronika Scholzová, Svatava Janoušková
Publikováno v:
Scientia in Educatione (2024)
Slovo gramotnost ve spojení s řadou adjektiv v pedagogickém i laickém slovníku zevšednělo. Díky šetření PISA běžně využíváme termíny matematická, čtenářská, přírodovědná a finanční gramotnost. Počet těchto termínů dá
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/87ec8047c7e14a63bbb99eebb2543377
Autor:
Eva Hejnová
Publikováno v:
Scientia in Educatione, Vol 15, Iss 1 (2024)
Cílem prezentované studie bylo pomocí testu TOSLS (Test of Scientific Literacy Skills) diagnostikovat úroveň přírodovědné gramotnosti gymnazistů a vysokoškoláků. Test zahrnuje dovednosti týkající se hlavních aspektů přírodovědné
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e18ace9075c64d5dad88d7e2b69d9e28
Autor:
Vávrová, Gabriela
Reading literacy is indispensable literacy for every individual on his way through education and his future full-fledged application in everyday life. Each state aims to increase the level of educational attainment in the country. To develop pupils'
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::4b8505cfbf51c4bb5e3779b684d28294
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527074
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527074
Autor:
Chmelová, Štěpánka, Zvolánková, Renata
Studie pojednává o znalostech žáků z oblasti neživé přírody jako jednoho z kognitivních pilířů přírodovědné gramotnosti. Pro účely tohoto výzkumu byl zvolen didaktický test. Didaktický test byl koncipován tak, aby zahrnoval zá
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______8936::509b29ba6b9905ed76cfd8ea2eb90db4
http://hdl.handle.net/11025/51240
http://hdl.handle.net/11025/51240
Autor:
KOŠNEROVÁ, Eva
Presented bachelor thesis is focused on science education of preschool children with the aim to apply educational activities. The introductory part of the thesis defines the basis of. The importance of the stay of preschool children in the outdoor en
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::082a96578d796d2638f715840200a618
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-517923
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-517923
Autor:
Nejedlý, Adam
Scientific thinking is an essential skill for full application in society associated with responsible human decision-making. The development of research skills and knowledge also contributes to its complexity. For the possibility of their systematic
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-451502
Autor:
Matoušová, Pavlína
The diploma thesis deals with the comparison of two selected concepts of science teaching at primary school. The theoretical part of the thesis summarizes the classification of science as an educational field, explains the possible concepts of its te
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-446536
Autor:
Horníková, Marcela
This thesis is focused on analysing chemical experiments and their potential to help increase science literacy among vocational school students. Currently, greater emphasis is placed on the development of scientific and critical thinking at higher co
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-446011
Autor:
Matoušová, Pavlína
The diploma thesis deals with the comparison of two selected concepts of science teaching at primary school. The theoretical part of the thesis summarizes the classification of science as an educational field, explains the possible concepts of its te
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::fda21a1c767ea85d9860f4c7bf1de8d6
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-446536
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-446536