Zobrazeno 1 - 10
of 98
pro vyhledávání: '"ought-to L2 self"'
Autor:
Jerry Huang, Atsushi Mizumoto
Publikováno v:
Computers and Education: Artificial Intelligence, Vol 7, Iss , Pp 100302- (2024)
Since the introduction of the L2 Motivational Self System (L2MSS), numerous studies worldwide have highlighted its effectiveness in elucidating Second Language Acquisition. However, the influence of generative artificial intelligence (GenAI) technolo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d853ce1b603548f2997fc9a79245bc07
Autor:
Libo Wu
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 251, Iss , Pp 104585- (2024)
The research examined the three constructs of Second Language Motivational Self System (L2MSS) and Foreign Language Enjoyment (FLE) as predictors of Motivated Behavior (MB) based on the participants (N = 335) of English as a Foreign Language (EFL) le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/785b6946e78344df9b24ff724426d1a4
Publikováno v:
Journal of Language Horizons, Vol 7, Iss 4, Pp 119-148 (2024)
Motivational development can no longer be considered as the stable phenomenon as it was considered in the past. It is now an element of individual difference which is constantly influenced by contextual factors. This study applied a dynamic system pe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6bdbbd50227e4fc2804e4b40f2f930a4
Autor:
Andri Jamaul Rifiyani, Mutmainnah Mustofa, M. Faruq Ubaidillah, Huan Yik Lee, Suatmo Pantja Putra
Publikováno v:
Journal on English as a Foreign Language, Vol 13, Iss 1, Pp 218-241 (2023)
The L2 motivational self-system (L2MSS) has been extensively investigated in multiple contexts. However, few studies have explored its correlation with Islamic junior high English students’ proficiency test results. To fill the void, this study exa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/262c9482fef3470da542ab56d2a82bf2
Autor:
Minh Tuyet Thi Le, Trang Huynh Nguyen
Publikováno v:
Vietnam Journal of Education, Vol 7, Iss 3 (2023)
Motivation plays an essential part in learning, especially in second language acquisition (SLA). This paper investigates the learning motivation of Vietnamese economics-related majors studying English as a Foreign Language (EFL), utilizing Dornyei’
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ccea7dc2f49142bc913d4d39b35441cb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sepideh Basir, Sholeh Kolahi
Publikováno v:
Research in English Language Pedagogy, Vol 10, Iss 2, Pp 277-300 (2022)
The present study aimed at investigating any significant relationship between EFL learners' L2 Motivational Self System (L2MSS), its components: Ideal L2 self, Ought to L2 self, L2 learning experience and Academic Resilience. The participants of the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e738a4a89b1546aa9391d145c6fee605