Zobrazeno 1 - 10
of 445
pro vyhledávání: '"orthographic recognition"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience. 12
Publikováno v:
Clinical EEG and Neuroscience. 45:113-121
Reading speed and efficiency are achieved through the automatic recognition of written words. Difficulties in learning and recognizing the orthography of words can arise despite reiterative exposure to texts. This study aimed to investigate, in nativ
Autor:
Gómez-Velázquez, Fabiola R., Vergara-Basulto, Itzel, González-Garrido, Andrés A., Malatesha Joshi, R., Martínez-Ramos, Alicia
Publikováno v:
In International Journal of Psychophysiology October 2016 108:110-111
Autor:
Fabiola R. Gómez-Velázquez, Andrés A. González-Garrido, Alicia Martínez-Ramos, R. Malatesha Joshi, Itzel Vergara-Basulto
Publikováno v:
International Journal of Psychophysiology. 108:110-111
Publikováno v:
International Journal of Psychological Studies. 5
Children with reading disabilities or dyslexia, commonly suffer disturbances in phonological awareness, slow-naming speed, and delayed automatic word recognition. A close relation between naming speed and reading difficulties has been well documented
Autor:
Dalboni da Rocha, Josue L.1 (AUTHOR) josueluiz.dalbonidarocha@stjude.org, Zou Stinnett, Ping1 (AUTHOR) ping.zou@stjude.org, Scoggins, Matthew A.2 (AUTHOR) matthew.scoggins@stjude.org, McAfee, Samuel S.1 (AUTHOR) stuart.mcafee@stjude.org, Conklin, Heather M.2 (AUTHOR) heather.conklin@stjude.org, Gajjar, Amar3 (AUTHOR) amar.gajjar@stjude.org, Sitaram, Ranganatha1 (AUTHOR) ranganatha.sitaram@stjude.org
Publikováno v:
Brain Sciences (2076-3425). Sep2024, Vol. 14 Issue 9, p904. 14p.
Publikováno v:
Journal of Speech, Language & Hearing Research. Mar2024, Vol. 67 Issue 3, p870-885. 16p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.