Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"one-shot decision theory"'
Autor:
Mohammed Al-Shanfari
Publikováno v:
International Journal of Computational Intelligence Systems, Vol 16, Iss 1, Pp 1-17 (2023)
Abstract This research applies the multistage one-shot decision-making approach (MOSDMA) to a cross-functional information technology project in Oman. This case study is the first to employ the MOSDMA in actual practice. A group of experts re-evaluat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15fa288e50054d10b9859738f0e8fbd7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Xiuyan Ma
Publikováno v:
Mathematics, Vol 7, Iss 9, p 814 (2019)
In this paper, we consider a manufacturer who produces and sells a kind of innovative product in the monopoly market environment. Because the life cycle of an innovative product is usually shorter than its procurement lead time, one unique demand qua
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9eaa9d5b4a81476abfa85af7bb748399
Autor:
Xide Zhu, Peijun Guo
Publikováno v:
4OR. 18:151-175
We provide decision-making models for a manufacturer which plans to produce multiple short life cycle products with the one-shot decision theory. The obtained optimal production quantities are based on the most appropriate scenarios for the manufactu
Autor:
Xiuyan Ma
Publikováno v:
KES
In recent years, there has been growing interest in the inventory inaccuracies in the newsvendor problems, which are costly and prevalent in many industries. Innovative products, which are characterized with short lifecycle and unpredictable demand,
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Xiuyan Ma, Peijun Guo
Publikováno v:
European Journal of Operational Research. 239:523-536
In this paper, newsvendor problems for innovative products are analyzed. Because the product is new, no relevant historical data is available for statistical demand analysis. Instead of using the probability distribution, the possibility distribution
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.