Zobrazeno 1 - 10
of 922
pro vyhledávání: '"number processing"'
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 9, Iss 1, Pp 162-181 (2023)
While symbolic number processing is an important correlate for typical and low mathematics achievement, it remains to be determined whether children with high mathematics achievement also have excellent symbolic number processing abilities. We invest
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d3229a5f66c14decbe4c6ee8545932c4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
The number line estimation task (NLE) is often used as a predictor for broader measures of mathematical achievement. In spite of its popularity, it is still not clear whether the task is based on symbolic or non-symbolic numerical competence. In part
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f4c1bab675b84a618ece202e6ea3b78d
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The present study examined the cross-lagged relationship between home numeracy practices (e.g., formal teaching, number games, and number application) and early mathematical skills (basic number processing, and arithmetic skills) among Chinese young
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f58cac65a0f1459185647fb9ccb4c887
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 58, Iss , Pp 101159- (2022)
Numerical cognition can take place in multiple representational formats, such as Arabic digits (e.g., 1), verbal number words (e.g., “two”), and nonsymbolic (e.g., •••) numerical magnitude. Basic numerical discrimination abilities are key f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bd8a293cc5c74b18afef6b5b1484fa9f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mila Marinova, Bert Reynvoet
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 6, Iss 3, Pp 304-321 (2020)
Theories of number development have traditionally argued that the acquisition and discrimination of symbolic numbers (i.e., number words and digits) are grounded in and are continuously supported by the Approximate Number System (ANS)—an evolutiona
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a8fd4bdae6fd429da784a2206493f75e
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 231, Iss , Pp 103791- (2022)
In numerical processing, the functional role of Spatial-Numerical Associations (SNAs, such as the association of smaller numbers with left space and larger numbers with right space, the Mental Number Line hypothesis) is debated. Most studies demonstr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cbd4b14eb370430c8693f5d90af65df0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.