Zobrazeno 1 - 10
of 6 450
pro vyhledávání: '"number patterns."'
Publikováno v:
Jurnal Elemen, Vol 10, Iss 2 (2024)
Ethnomathematics, an interdisciplinary field at the intersection of cultural studies and mathematics, examines the intricate mathematical practices found within diverse cultural settings. This research focuses on Rangku Alu, a traditional game from I
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bdc1983eebce45f58d74b805be410120
Autor:
Muhamad Galang Isnawan, Naif Mastoor Alsulami, Ebenezer Bonyah, Jenisus O. Dejarlo, Sudirman Sudirman
Publikováno v:
Edumatica: Jurnal Pendidikan Matematika, Vol 14, Iss 01 (2024)
Number patterns were one of the mathematical concepts that were studied in junior high school. This concept was useful, but students tended to experience problems when learning it. Quite a lot of research has studied number patterns, but not many hav
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f80c9de496924ae29717bb8796c875a8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Kalamatika, Vol 8, Iss 1 (2023)
Teachers often face challenges in creating effective learning materials, particularly in mathematics. Traditional lecture methods and insufficiently engaging learning tools can lead to student disinterest. Hence, it is essential to develop mathematic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9de6d1eb81fa49b2ab9184fceeab0100
Number patterns are subjected to rigorous analysis within the field of mathematics, with each pattern exhibiting distinct properties and behaviors. Arithmetic progressions, for instance, are characterized by a constant difference between consecutive
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sri Rejeki, Luthfi Rahmasari
Publikováno v:
Jurnal Elemen, Vol 8, Iss 2 (2022)
Mathematical problem-solving skills are essential. However, students’ ability to solve number patterns problems topic has not been optimal. The results of previous studies show different problem-solving skill profiles in students with Field Depende
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d449dd40c60d48f9ae9d07203f9d3265