Zobrazeno 1 - 10
of 54
pro vyhledávání: '"number line task"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gisella Decarli, Francesco Sella, Silvia Lanfranchi, Giulia Gerotto, Silvia Gerola, Giuseppe Cossu, Marco Zorzi
Publikováno v:
Psychological Science. 34:8-21
A long-standing debate concerns whether developmental dyscalculia is characterized by core deficits in processing nonsymbolic or symbolic numerical information as well as the role of domain-general difficulties. Heterogeneity in recruitment and diagn
Autor:
Melanie Spindler, Katharina Koch, Elena Borisov, Jale Özyurt, Peter Sörös, Christiane Thiel, Carsten Bantel
Publikováno v:
Frontiers in Behavioral Neuroscience, Vol 13 (2019)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98ea16974a6747e083e8b40d95bf71df
Autor:
Melanie Spindler, Katharina Koch, Elena Borisov, Jale Özyurt, Peter Sörös, Christiane Thiel, Carsten Bantel
Publikováno v:
Frontiers in Behavioral Neuroscience, Vol 12 (2018)
Chronic pain (CP) is linked to changes in cognitive function. However, little is known about its influence on number sense, despite the fact that intact numerical-spatial processing is a prerequisite for valid scale-based pain assessments. This study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa93875b9b5e4ec28d1f8b7c1e7f9c8c
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
The ability to compare the numerical magnitude of symbolic numbers represents a milestone in the development of numerical skills. However, it remains unclear how basic numerical abilities contribute to the understanding of symbolic magnitude and whet
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e87bfabf4156492e8b96106bd6cbb22f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
The ability to compare the numerical magnitude of symbolic numbers represents a milestone in the development of numerical skills. However, it remains unclear how basic numerical abilities contribute to the understanding of symbolic magnitude and whet
Publikováno v:
BRITISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY
r-FSJD: Repositorio Institucional de Producción Científica de la Fundació Sant Joan de Déu
Fundació Sant Joan de Déu
r-FSJD. Repositorio Institucional de Producción Científica de la Fundació Sant Joan de Déu
instname
Dipòsit Digital de la UB
Universidad de Barcelona
r-FSJD: Repositorio Institucional de Producción Científica de la Fundació Sant Joan de Déu
Fundació Sant Joan de Déu
r-FSJD. Repositorio Institucional de Producción Científica de la Fundació Sant Joan de Déu
instname
Dipòsit Digital de la UB
Universidad de Barcelona
In this study, we aimed to investigate the difficulties highly math-anxious individuals (HMA) may face when having to estimate a number's position in a number line task. Twenty-four HMA and 24 low math-anxiety (LMA) individuals were presented with fo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1835fa106a6ed0601910fb86462fa281
http://fundanet.fsjd.org/Publicaciones/ProdCientif/PublicacionFrw.aspx?id=17839
http://fundanet.fsjd.org/Publicaciones/ProdCientif/PublicacionFrw.aspx?id=17839
Publikováno v:
Cognitive Development. 55:100915
The ability to map numbers onto space has been widely investigated with the number line (NL) task. Accurate (linear) placement is typically preceded by a developmental phase in which children assign more space to small numbers and compress large numb