Zobrazeno 1 - 10
of 114
pro vyhledávání: '"novelty effect"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
BackgroundShort videos are becoming increasingly popular globally, and users are devoting more time to viewing them. However, few studies have examined the characteristics of short video content and the technical features that are related to media us
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e83d1229c073494eac8baa09f7864b79
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
The pandemic led to an increase of online teaching tools use. One such tool, which might have helped students to stay engaged despite the distance, is gamification. However, gamification is often criticized due to a novelty effect. Yet, others state
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4973ab96c4e9487cb9f9de09d50c7ece
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 1, p 593 (2023)
Immersive Virtual Reality (iVR) is a new technology, the novelty effect of which can reduce the enjoyment of iVR experiences and, especially, learning achievements when presented in the classroom; an effect that the interactive tutorial proposed in t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae570ea1f1624723ae51b4016b5691c6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Applied Sciences; Volume 13; Issue 1; Pages: 593
Immersive Virtual Reality (iVR) is a new technology, the novelty effect of which can reduce the enjoyment of iVR experiences and, especially, learning achievements when presented in the classroom; an effect that the interactive tutorial proposed in t
Autor:
Caterina Marino, Judit Gervain
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
A controversial issue in the field of language acquisition is the extent to which general attentional or cognitive abilities play a role in individual differences in early language outcomes. Here we report a longitudinal study where we examined wheth
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ccf3db74b1294116b08f49cd1dd5df88
Publikováno v:
Urban Studies, 2016 Jun 01. 53(8), 1674-1690.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26151141
Autor:
Jiayan Zhao, Jan Oliver Wallgrün, Pejman Sajjadi, Peter LaFemina, Kenneth Y. T. Lim, Jan P. Springer, Alexander Klippel
Publikováno v:
Journal of Educational Computing Research, 60(4), 1008-1034
Journal of Educational Computing Research 60 (2022) 4
Journal of Educational Computing Research 60 (2022) 4
Virtual and immersive virtual reality, VR and iVR, provide flexible and engaging learning opportunities, such as virtual field trips (VFTs). Despite its growing popularity for education, understanding how iVR compared to non-immersive media influence