Zobrazeno 1 - 10
of 4 106
pro vyhledávání: '"note-taking skills"'
Autor:
CHANG, WAN-CHEN, KU, YU-MIN
Publikováno v:
The Journal of Educational Research, 2015 Jan 01. 108(4), 278-291.
Externí odkaz:
http://www.jstor.org/stable/43824203
Autor:
Parvaneh Sharifi, Abbas Rahmati
Publikováno v:
Strides in Development of Medical Education, Vol 10, Iss 1, Pp 27-35 (2013)
Background & Objective: One goal of education is to prepare students to deal with future issues and to be innovative Therefore the issues related to their learning be focused on and strengthened This study has been done to evaluate the effect of note
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1c825736b3fe4489a4a104776925b396
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mi Pham Kieu Phan
Publikováno v:
Journal of Effective Teaching in Higher Education, Vol 3, Iss 1 (2020)
Metacognition has been considered as a key element for successful self-regulated learning. However, it seemed foreign to EFL college students. The present study examined students’ changes in metacognitive strategy use in the two conditions: one con
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/974d1d8d456b49c89b4481252e133741
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hülya İpek
Publikováno v:
International Online Journal of Education and Teaching, Vol 5, Iss 1, Pp 206-217 (2018)
Notetaking is regarded as an academic skill necessary to pursue ones academic studies. Note taking while listening to lectures is a challenging activity for non-native speakers studying in a foreign language. It is advised that non-native students sh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/56da562bc7cc4a32b848529b4ee034f0
Improving Academic Listening and Note-Taking Skills : A Study in Foreign Learners’ Strategy Training
Autor:
Karolina Kotorowicz-Jasinska
The book investigates the effectiveness of long-term strategy training on how successfully and efficiently students listen to lectures and take notes. It is centered around a longitudinal study designed to measure to what extent a specially designed
Autor:
ORAN, Işıl, ÖZMEN, E. Rüya
Publikováno v:
International Journal of Eurasian Education & Culture; 2024, Vol. 9 Issue 26, p300-335, 36p