Zobrazeno 1 - 10
of 281
pro vyhledávání: '"non-verbal intelligence"'
Autor:
Aniel Jessica Leticia Brambila-Tapia, Edgar Ulises Velarde-Partida, Laura Arely Carrillo-Delgadillo, Saúl Ramírez-De los Santos, Fabiola Macías-Espinoza
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-14 (2024)
Abstract Introduction To date, there are no sufficient studies aimed to determine a correlation between personal, academic, and psychological variables with academic achievement, measured with the grade point average (GPA) and intelligence in univers
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f9842af6b5994b0cb0062058130bdde3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Российский психологический журнал, Vol 19, Iss 1, Pp 34-48 (2022)
Introduction. The relationship between indicators of cognitive development and the performance on state exams varies depending on whether or not the language of instruction is different from the student’s native language, as well as the effectivene
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d91032a2d4994eb1a7857ae5aa37c515
Autor:
Said Bouchefra, Amal Azeroual, Hassan Boudassamout, Khalid Ahaji, Abdelhakim Ech-chaouy, Abdellatif Bour
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 10, Iss 3, p 60 (2022)
Interest in identifying factors influencing educational success is growing. It is often observed that a group of students share the same external variables (school environment) yet have different results, which states that individual variables have m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b2d44ed529c41dc9f0c95634f37b400
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 12, Iss 4, p 115 (2022)
The effects of bilingualism on child development have been extensively examined in last decades. Research reveals that simultaneous use of two or more languages affects child’s language development, cognitive and social skills. The current study fo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/08c148d65c08479797a8f45bc33aaedf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
When children start formal education, they are expected to be able to express complex thoughts. However, in order to do so, they need to be able to use both complex grammatical structures and a variety of words. One group that is at risk of having a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2ea11bbc0ca44608add8fd60df30552