Zobrazeno 1 - 10
of 71
pro vyhledávání: '"new business creation"'
Publikováno v:
Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy, 2023, Vol. 18, Issue 1, pp. 72-93.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JEC-10-2022-0156
Autor:
Sorin Gabriel Anton
Publikováno v:
Journal of Business Economics and Management, Vol 25, Iss 2 (2024)
The paper explores the impact of digital transformation (DT) on new business creation in the case of European Union member states over the period 2015–2020 by employing several econometric techniques such as Ordinary Least Squares (OLS) and quantil
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/79f8e12bd1484ca1aea73552d471f6dd
Publikováno v:
Annals of Business Administrative Science, Vol 22, Iss 1, Pp 1-17 (2023)
Based on a detailed case study of a Japanese venture firm, this study suggests that the unconscious routines practiced by entrepreneurs in innovation processes are critical. Research on organizational routines has asserted the following two points. F
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8f2087c71f65438b898ebb30e4c6eea5
Autor:
Amorós, José Ernesto, author
Publikováno v:
The Emerald Handbook of Entrepreneurship in Latin America
Autor:
Yuichi INOBORI
Publikováno v:
AAOS Transactions, Vol 11, Iss 1, Pp 1-7 (2022)
In this paper, I examine the process of how entrepreneurs acquire subjectivity in creating new businesses by using the concept of agencement. In recent years, the concept of "institutional entrepreneurship" has been gaining attention in the field of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d25d3046c054474ea47c3e957242fa17
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Small Business Economics.
How can governments attract entrepreneurs and their businesses? The view that new business creation grows with the optimal level of government investment remains appealing to policymakers. In contrast with this active approach, we build a model where
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.