Zobrazeno 1 - 10
of 135
pro vyhledávání: '"network fundamental diagram"'
Autor:
S. A. Haghbayan, M. Akbarzadeh
Publikováno v:
مهندسی عمران شریف, Vol 37.2, Iss 2.2, Pp 95-102 (2021)
Network Fundamental Diagram (NFD) can provide an aggregated simple vision of urban traffic networks; thereby, it is a robust tool for measuring traffic flow on the network scale. The NFDs are delineated by different parameters, amongst which the crit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7597c0aaa9464071937f238bcd2eb958
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jianhe Du, Hesham A. Rakha
Publikováno v:
Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, Vol 12, Iss , Pp 100471- (2021)
The Network Fundamental Diagram (NFD can be used to monitor and alleviate traffic congestion. Theoretically, one needs the trajectories of all vehicles in order to accurately estimate the NFD, which is not feasible. One solution is to construct the N
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3a567f05c52443208321f7691e8b9b6d
Autor:
Elouni, Maha
Traffic growth and limited roadway capacity decrease traveler mobility and increase traffic congestion and fuel consumption. Traffic managers employ various control techniques to mitigate the aforementioned problems. One well-known network-wide contr
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/112766
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Transportmetrica B: Transport Dynamics, 7(1)
Empirical and research evidence suggests that traffic-responsive signal control strategies are generally not as efficient in over-saturated traffic conditions characterized by queue spillbacks. Recent studies on (MFD/NFD) have identified a destabiliz
Publikováno v:
Control Engineering Practice, 110
Summarization: Perimeter traffic flow control based on the macroscopic or network fundamental diagram provides the opportunity of operating an urban traffic network at its capacity. Because perimeter control operates on the basis of restricting inflo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::398d03ae78664e721881a749da11f42a
http://resolver.tudelft.nl/uuid:6064b1b4-de4e-427e-9c1e-09adf9d5a38e
http://resolver.tudelft.nl/uuid:6064b1b4-de4e-427e-9c1e-09adf9d5a38e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.