Zobrazeno 1 - 10
of 17 258
pro vyhledávání: '"nested data"'
High Energy Physics (HEP) experiments, for example at the Large Hadron Collider (LHC) at CERN, store data at exabyte scale in sets of files. They use a binary columnar data format by the ROOT framework, that also transparently compresses the data. In
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2410.14239
Autor:
Certo, S Trevis (AUTHOR), Albader, Latifa A1 (AUTHOR), Raney, Kristen E1 (AUTHOR), Busenbark, John R2 (AUTHOR) jbusenba@nd.edu
Publikováno v:
Strategic Organization. May2024, Vol. 22 Issue 2, p241-268. 28p.
Autor:
Fu, Peng, Selinger, Peter
A well-known problem in the theory of dependent types is how to handle so-called nested data types. These data types are difficult to program and to reason about in total dependently typed languages such as Agda and Coq. In particular, it is not easy
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2306.10124
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Experimental Education. 2024, Vol. 92 Issue 1, p130-153. 24p.
A Bayesian multivariate model with a structured covariance matrix for multi-way nested data is proposed. This flexible modeling framework allows for positive and for negative associations among clustered observations, and generalizes the well-known d
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2201.10612
Query-based explanations for missing answers identify which operators of a query are responsible for the failure to return a missing answer of interest. This type of explanations has proven to be useful in a variety of contexts including debugging of
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2103.07561
Autor:
Li, Guangming1,2 (AUTHOR), An, Like1,2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Computational Intelligence & Neuroscience. 11/14/2022, Vol. 2022, p1-18. 18p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Educational Psychology Review, 2019 Sep 01. 31(3), 571-596.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/45217870