Zobrazeno 1 - 10
of 121
pro vyhledávání: '"near transfer"'
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 8, p 711 (2024)
Core constructs such as working memory, task switching, and processing speed in cognitive psychology research have prominent predictive roles in K12 students’ academic performance. Specifically, considerable empirical work shows that variability in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8bee5f5d267642ab8158591d158dbf12
Autor:
Svard, Lois, author
Publikováno v:
The Musical Brain : What Students, Teachers, and Performers Need to Know, 2023, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197584170.003.0010
Publikováno v:
Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, Vol 3, Iss 1, Pp 59-69 (2022)
Transferability indicates that learners are able to use their knowledge to solve advanced problems. This study aimed to elaborate in detail the level of transferability both near and far transferability of junior high school students in solving geome
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9c7d4c99b964fe990b7fa06b40376f9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Inhibitory control training (ICT) is a promising method to improve individual performance of inhibitory control (IC). Recent studies have suggested transcutaneous vagus nerve stimulation (tVNS) as a novel approach to affect cognitive function owing t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/488b7a6c0f0d4c40a6026c0dba6bdc97
Autor:
Laura J. Pauls, Lisa M. D. Archibald
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 6 (2022)
Working memory training has been found to result in improvements on tasks similar to those involved in the training (near transfer) but show limited impact on everyday skills such as language or academic abilities (far transfer). Previous research ha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8e4558aefd93417b99eef32374700744
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 10, Iss 4, p 85 (2022)
Do individuals learn more effectively when given progressive or variable problem-solving experience, relative to consistent problem-solving experience? We investigated this question using a Rubik’s Cube paradigm. Participants were randomly assigned
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ec2da35b377433f8afcb5942a7d493b
Publikováno v:
Music Perception: An Interdisciplinary Journal, 2011 Dec . 29(2), 147-155.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.1525/mp.2011.29.2.147
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.