Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"natural language sampling"'
Autor:
Lindsay K. Butler, Chelsea La Valle, Sophie Schwartz, Joseph B. Palana, Cerelia Liu, Natalie Peterman, Lue Shen, Helen Tager-Flusberg
Publikováno v:
Frontiers in Communication, Vol 7 (2022)
Natural language sampling (NLS) is a common methodology in research and clinical practice used to evaluate a child's spontaneous spoken language in a naturalistic context. Autism spectrum disorder (ASD) is a complex neurodevelopmental condition that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7f935a0482f74039b5b10ebd6a538ea7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kristelle Hudry, Jodie Smith, Sarah Pillar, Kandice J. Varcin, Catherine A. Bent, Maryam Boutrus, Lacey Chetcuti, Alena Clark, Cheryl Dissanayake, Teresa Iacono, Lyndel Kennedy, Alicia Lant, Jemima Robinson Lake, Leonie Segal, Vicky Slonims, Carol Taylor, Ming Wai Wan, Jonathan Green, Andrew J. O. Whitehouse
Publikováno v:
Research on child and adolescent psychopathology.
Refereed/Peer-reviewed Natural Language Sampling (NLS) offers clear potential for communication and language assessment, where other data might be difficult to interpret. We leveraged existing primary data for 18-month-olds showing early signs of aut
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Barokova, Mihaela Danielova
Two of the most under-researched and under-served populations in the field of autism spectrum disorder (ASD), minimally to low-verbal (MLV) individuals and children from low-resource countries, would benefit the most from engaging their parents in re
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/2144/42955
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.