Zobrazeno 1 - 10
of 121
pro vyhledávání: '"native Chinese"'
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 11, Iss 1, Pp 1-13 (2023)
Abstract Background Chinese/Mandarin language instruction to undergraduate students from non-Chinese speaking countries has become a topic of increasing interest, driven by China’s influential role in global political and economic dynamics. With Ma
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7da95a64e1d44b919df911ca4d308825
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Per Linguam : A Journal of Language Learning, Vol 35, Iss 2, Pp 1-17 (2019)
Given China’s fast-growing economy, more people have been motivated to learn Mandarin; however, many encounter challenges in learning the complex characters and consequently abandon it. In view of South Africa’s decision to introduce Mandarin as
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f1936ad61aea4537a9f127ab8f5124ba
Autor:
Kam-Sang Woo, Shu-Wing Chan, Timothy C. Y. Kwok, Yue-Hui Yin, Ping Chook, Chang-Qing Lin, David S. Celermajer
Publikováno v:
Atmosphere, Vol 13, Iss 8, p 1236 (2022)
Air pollution (PM2.5) has been associated with cardiovascular disease (CVD) globally and with early atherosclerosis surrogate markers in modernized China. A sizeable number of Chinese have migrated overseas, with an increase in their vulnerability to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/787f481a52b740189651d797476fd724
Publikováno v:
Cogent Arts & Humanities, Vol 8, Iss 1 (2021)
The current study aims to look at differences in the use of metadiscourse in the introductory sections of English and Chinese university students. The corpus of the study comprises 20 “introductions” of university students’ MA theses. This stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2abb65b65c1f44afbf6d1077a4f2a711
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Du, Hongyang
Publikováno v:
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究. 2:294-301
In this paper, we analyze error cases of the unconditional usage of the conjunctive particle “-to” by native Chinese learners in the composition corpus and examine the causes of error. The characteristics of the various misuse patterns and the re
Autor:
LI, LU
Publikováno v:
名古屋大学人文学フォーラム. 3:17-32
The present study examined the process of comprehension of indirect speech act by native Chinese speakers learning Japanese. I firstly improved the limitation of previous research and conducted a cloze test to measure 30 tester’s proficiency levels
Autor:
ZHU, Feng
Publikováno v:
九州共立大学研究紀要. 10(2):1-7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.