Zobrazeno 1 - 10
of 103
pro vyhledávání: '"narrative abilities"'
Editorial: Language acquisition in diverse linguistic, social and cognitive circumstances, volume II
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51eb5f9f50134aea8e7ca0102bdd6c89
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2023)
IntroductionStudies have documented that child experiences such as external/environmental factors as well as internal factors jointly affect acquisition outcomes in child language. Thus far, the findings have been heavily skewed toward Indo-European
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9bcab90b3e244c3bb6f3b6140e0c5da0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
This article introduces the LITMUS-MAIN (Language Impairment Testing in Multilingual Settings-MAIN) and motivates the adaptation of this instrument into Chinese languages and language pairs involving a Chinese language, namely Cantonese, Mandarin, Ka
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/48027d4033334e29aa97daf18c627e95
Publikováno v:
Children, Vol 8, Iss 10, p 849 (2021)
The ability to narrate routine familiar events develops gradually during middle childhood, in increasingly higher levels of coherence and temporal cohesion. Improvements in episodic memory are also observed, reflecting children’s increasing ability
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/697b910ea4ac4351af1803b5efcb0608
Autor:
Galeković, Martina, Dilica, Kristina
Narrative analysis or storytelling analysis is a type of qualitative research method that is conducted on the transcript of a speech sample. It can be interpreted as a methodology for the study of individual lived experiences or a linguistic analysis
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::384b370e82b437a25eb529554148496d
https://www.bib.irb.hr/1265129
https://www.bib.irb.hr/1265129
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.