Zobrazeno 1 - 10
of 297
pro vyhledávání: '"naca0012"'
Publikováno v:
Journal of Applied Fluid Mechanics, Vol 17, Iss 11, Pp 2411-2423 (2024)
When a flying vehicle approaches a water or land surface, it induces changes in the fluid flow field pattern known as the "ground effect." This research analyzes the ground effect phenomenon, exploring its impact on aerodynamic coefficients and flow
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d458ab99369a4ae487d907f9306d4c5b
Publikováno v:
Journal of Applied Fluid Mechanics, Vol 17, Iss 6, Pp 1293-1305 (2024)
Traveling wave is an innovative active flow control technique that can remarkably mitigate flow separation. This paper employs numerical simulation to examine how traveling wave structures affect the NACA0012 airfoil. The traveling wave structure is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a28d4a6ca6e246d6bc9242242df6bdb5
Publikováno v:
Open Engineering, Vol 14, Iss 1, Pp 134-7 (2024)
Using computational models and low-speed wind tunnel tests, the aerodynamic characteristics of the NACA 0012 airfoil with low Re numbers of (8 × 104{10}^{4}, 2 × 105{10}^{5}, 3 × 105{10}^{5}, and 4 × 105){10}^{5}) and angle of attack (AOA) rangin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/779f2c0b9c36414097b69de796b855b0
Autor:
S. Hijazi, E. Tolouei
Publikováno v:
Journal of Applied Fluid Mechanics, Vol 16, Iss 6, Pp 1175-1192 (2023)
Skin friction drag can be reduced through the application of bio-inspired riblet surfaces. Numerical simulations were performed using Large Eddy Simulation (LES) to investigate the effect of using riblets on reducing skin friction drag. In this study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bfb4a7252c1441abb88444dbe6702888
Publikováno v:
Nihon Kikai Gakkai ronbunshu, Vol 89, Iss 924, Pp 23-00095-23-00095 (2023)
We conducted a study on unsteady characteristics of fluid-dynamic force acting on a pitching NACA0012 wing with linear leading edge (Baseline) and with leading edge protuberance (Wave) in low Reynolds number region (Re =4.32×104) for the development
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e3bafa6d7bf0481a92140abf97fe8ea2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 8, Iss , Pp 156-174 (2022)
In this paper, the vortex shedding characteristics been numerically simulated for Re = 1 × 104 by computational fluid dynamics (CFD), which caused by flow separation of NACA0012 airfoil. What is more, the variation of vortex shedding structure and t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1363a8a88e6a40699af2cb65fa485f05
Publikováno v:
Nihon Kikai Gakkai ronbunshu, Vol 89, Iss 917, Pp 22-00061-22-00061 (2022)
A study on separation control mechanisms of tandemly arranged wing with linear leading edge (LLE) and leading edge protuberance (LEP) in low Reynolds number was conducted. In this study, to investigate the separation control mechanism, we carried out
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b3402d2fc89c4d3198fa54de013ae8a9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.