Zobrazeno 1 - 10
of 71
pro vyhledávání: '"music evaluation"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
The evaluation of musical praxis involves a nuanced assessment of performer competencies within the intricate dynamics of musical elements, often hindered by subjective influences and the transient nature of performance. This study investigates the i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/75d2435f8ee14b39b673c7f179522908
Autor:
Hou HuiQing
Publikováno v:
Applied Mathematics and Nonlinear Sciences, Vol 9, Iss 1 (2024)
The collision between the field of education and the field of artificial intelligence has helped the wisdom reform of college classrooms. At present, traditional vocal music teaching is inefficient and difficult to manage, but it is faced with the di
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4d5ff41916b64024ba3d301ac57dcb0f
Autor:
Feng Qiyue
Publikováno v:
Applied Mathematics and Nonlinear Sciences, Vol 9, Iss 1 (2024)
With the development of information technology, music teaching methods are getting more affluent and more prosperous. This paper proposes a model for emotion classification and assessment that integrates traditional music culture elements with inform
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4844e6fe3024453881f1b0ad2a367d5e
Autor:
Manuel Anglada-Tort
Publikováno v:
Empirical Musicology Review, Vol 13, Iss 1-2, Pp 16-20 (2019)
The target study explores whether evaluations of the same piece of music differ under two distinct listening conditions: listening to a piece described either as an improvisation or as a preexisting composition. Participants (N = 16) in the two condi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/10a4a9edb9a144df9d9e00740f211a81
Publikováno v:
Mathematics, Vol 10, Iss 15, p 2747 (2022)
With developments in artificial intelligence (AI), it is possible for novel applications to utilize deep learning to compose music by the format of musical instrument digital interface (MIDI) even without any knowledge of musical theory. The composed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8dde40e7b89c4b1eb001c4afe3b08664
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
Assessment criteria for sight-singing abilities are similar to those used to judge music performances across music school programs. However, little evidence of agreement among judges has been provided in the literature. Fifty out of 152 participants
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/558f756d939842019c3e850a8b2f27d2