Zobrazeno 1 - 10
of 184
pro vyhledávání: '"multilinguals"'
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 18 (2024)
Two experiments were conducted to investigate the differences in perceptual representations among multilingual individuals. In Experiment 1, the immediate sentence-picture verification paradigm was used to investigate perceptual representations in th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fec9e8168870426483da2bcf5d2ef50c
Autor:
Muhammad Arif Soomro
Publikováno v:
Интеграция образования, Vol 27, Iss 4, Pp 694-703 (2023)
Introduction. Pakistani universities’ multilingual and multicultural classrooms can create communication difficulties when trying to understand the attitude and meanings conveyed by caste address forms in student and teacher discourse. Address form
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3e6d329a56ea4afa9ae972e2284d63fb
Autor:
Letizia Lazzaretti
Publikováno v:
Ricerche di Pedagogia e Didattica, Vol 16, Iss 3, Pp 95-112 (2021)
This study compared 7 experimental classes (five 5th grade and two 8th grade) with 6 control classes (four 5th grade and two 8th grade) on group well-being and cohesion. The experimental classes followed a linguistic education project which, among it
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0b4ded69789244f8bc92066d88004861
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2556012a13b3425da968f0901c31f626
Autor:
Alvarez, Steven1
Publikováno v:
Reflections: A Journal of Public Rhetoric, Civic Writing & Service Learning. 9/1/2018, Vol. 18 Issue 2, p182-187. 6p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Krulatz, Anna, Dixon, Tülay
Publikováno v:
Studies in Second Language Learning and Teaching. 10(4):751-777
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=919483
Publikováno v:
Gragoatá, Vol 23, Iss 46, Pp 354-373 (2018)
We report an experiment using a picture-naming task within the masked priming paradigm to examine lexical access in English as a third language. Participants were assigned to one of three groups: a control group, consisting of native speakers of Engl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f66a7aaa67644cfa25af934ba4f4cd2
Autor:
Rezkia Leila, Belkadi
Publikováno v:
Studii de Ştiinţă şi Cultură / Studies of Science and Culture. XIV(04):97-106
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=737837