Zobrazeno 1 - 10
of 48
pro vyhledávání: '"multilingual Literacy"'
Autor:
Simbayi Yafele
Publikováno v:
Reading & Writing, Vol 15, Iss 1, Pp e1-e11 (2024)
Background: South African literacy-as-social-practice theoreticians, language-in-education experts, educational linguists, and language policies advocate multilingual pedagogies to acknowledge and cater to diverse multilingual learners’ literacy de
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b5e59b498bb54b3cad164b9a0cb959cc
Autor:
Barbara Hofer, Birgit Spechtenhauser
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 14, Iss 10, p 979 (2024)
Background/Objectives: Research suggests that metalinguistic and cognitive/attentional-control processes are key variables in literacy development in young learners. Interactions between these variables are complex, and this complexity is increased i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/31d409b81ab4497882172f67a78dee76
Publikováno v:
International Review of Education / Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Oct2021, Vol. 67 Issue 5, p719-722. 4p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Åsa Wedin
Publikováno v:
Studies in the Education of Adults. :1-17
The aim of this article is to study the space for multilingualism and multiliteracy in the development of literacy skills through critical literacy in Swedish for Immigrants. The focus is on adult second language learners (L2 learners) with low educa
Autor:
Esa Christine Hartmann
Das hier vorgestellte Forschungsprojekt Multilinguale und multimodale Erzählstrategien im bilingualen Unterricht wurde im Rahmen des bilingualen Lehramtsstudiums (Primarstufe Deutsch-Französisch) am Institut für Bildungswissenschaften der Universi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9f8097681bea5206ce45777f5f9fd404
Autor:
Mari D’Agostino, Egle Mocciaro
Publikováno v:
Journal of Second Language Writing
Recent migration towards Europe is characterized by the massive presence of adults whose educational paths have been interrupted and who are thus developing literacy for the first time in a new language. A literacy test elaborated at the University o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8cb9bcc1d07be2dfeaa9a18dcdf215c0
http://hdl.handle.net/10447/494383
http://hdl.handle.net/10447/494383
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.