Zobrazeno 1 - 10
of 56
pro vyhledávání: '"multi-informant approach"'
Autor:
Baiba Martinsone, Ieva Stokenberga, Ilze Damberga, Inga Supe, Celeste Simões, Paula Lebre, Lúcia Canha, Margarida Santos, Anabela Caetano Santos, Ana Marta Fonseca, Dória Santos, Margarida Gaspar de Matos, Elisabetta Conte, Alessia Agliati, Valeria Cavioni, Sabina Gandellini, Ilaria Grazzani, Veronica Ornaghi, Liberato Camilleri
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 13 (2022)
ObjectivesThe consequences of long-lasting restrictions related to the COVID-19 pandemic have become a topical question in the latest research. The present study aims to analyze longitudinal changes in adolescents’ social emotional skills, resilien
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd702d00bad845f2a0b3764955e54a45
Autor:
Jessica M. Armitage, Geneviève Morneau‐Vaillancourt, Jean‐Baptiste Pingault, Till F. M. Andlauer, Stéphane Paquin, Stéphanie Langevin, Mara Brendgen, Ginette Dionne, Jean Séguin, Guy Rouleau, Frank Vitaro, Isabelle Ouellet‐Morin, Michel Boivin
Publikováno v:
JCPP Advances, Vol 2, Iss 1, Pp n/a-n/a (2022)
Abstract Introduction Peer victimisation is a prevalent occurrence in childhood and adolescence and can often have long‐lasting consequences. Previous research using polygenic scores (PGSs) have revealed various genetic vulnerabilities as predictiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/844037bbccca442d8c381d0e67eb50d3
Autor:
Paola Bonifacci, Diego Compiani, Viola Ravaldini, Benedetta Peri, Alexandra Affranti, Valentina Tobia
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 3, p 278 (2023)
The role of home numeracy activities in the development of numeracy skills is receiving growing interest, although some mixed results highlight the need to consider models that include different contextual variables. The present study was aimed at in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ede8b7db3954cdc9892b0a0126ada44
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Speyer, L G, Brown, R H, Camus, L, Murray, A L & Auyeung, B 2021, ' Alexithymia and autistic traits as contributing factors to empathy difficulties in preadolescent children ', Journal of Autism and Developmental Disorders . https://doi.org/10.1007/s10803-021-04986-x
Recent evidence suggests that, contrary to traditional views, empathy difficulties may not be a core feature of autism; but are rather due to co-occurring alexithymia. Empathy, alexithymia and autistic traits have yet to be examined concurrently in c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::db63744641aa9b2788240b96ec93cf7c
https://hdl.handle.net/20.500.11820/293f44af-9a59-4b0e-b832-583c54e723eb
https://hdl.handle.net/20.500.11820/293f44af-9a59-4b0e-b832-583c54e723eb
Autor:
Martinsone, Baiba, Stokenberga, Ieva, Damberga, Ilze, Supe, Inga, Simões, Celeste, Lebre, Paula, Canha, Lúcia, Santos, Margarida, Santos, Anabela Caetano, Fonseca, Ana Marta, Santos, Dória, Matos, Margarida Gaspar de, Conte, Elisabetta, Agliati, Alessia, Cavioni, Valeria, Gandellini, Sabina, Grazzani, Ilaria, Ornaghi, Veronica, Camilleri, Liberato
Objectives: The consequences of long-lasting restrictions related to the COVID-19 pandemic have become a topical question in the latest research. The present study aims to analyze longitudinal changes in adolescents’ social emotional skills, resili
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::208542a378ba32853374cc5ddaad00b4
https://www.um.edu.mt/library/oar/handle/123456789/100195
https://www.um.edu.mt/library/oar/handle/123456789/100195
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Emerging Adulthood. 8:443-452
This study’s purpose is to investigate how implicit family financial socialization (family communication quality and family economic enmeshment) influences emerging adults’ objective and subjective financial well-being mediated by the degree to w