Zobrazeno 1 - 10
of 185
pro vyhledávání: '"motivational orientations"'
Autor:
Dongsim Kim, Dahyeon Ryoo
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 98050-98058 (2023)
The ‘Study with Me’ learning technique is a new Z-generation online learning approach that has gained popularity. Still, there is a lack of understanding regarding the characteristics of its using learners. This study aimed to identify the charac
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15b785d3106d48519ea19396a4f88eae
Autor:
Minh Tuyet Thi Le, Trang Huynh Nguyen
Publikováno v:
Vietnam Journal of Education, Vol 7, Iss 3 (2023)
Motivation plays an essential part in learning, especially in second language acquisition (SLA). This paper investigates the learning motivation of Vietnamese economics-related majors studying English as a Foreign Language (EFL), utilizing Dornyei’
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ccea7dc2f49142bc913d4d39b35441cb
Publikováno v:
Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, Vol 54, Iss 2, Pp 143-166 (2022)
In this study, the understanding of self-regulated learning as one of the key competences in contemporary education was based on Pintrich’s model of self-regulated learning. The goal was to examine the links between different motivational orient
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/405c7f703cac4d1484c06c0cdc2940ef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Liana Onufriieva, Eduard Ivashkevych
Publikováno v:
Проблеми сучасної психології, Vol 51, Pp 9-32 (2021)
The aim of the article is to characterize students’ autonomous behavior and propose the ways of its formation by the way of stimulating the growth of structural components of social intelligence of students. The following theoretical methods of t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3551fc9dcfea4f3fbd52459d5e21e45c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
South African Journal of Education, Vol 39, Iss 1, Pp 1-12 (2019)
Motivation, which refers to students’ reasons for acting, has been well explored in language learning. However, studies on motivation in language learning in many countries have been predominantly inspired by theories of motivation in learning Engl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a5ed3bbf756d4d648e63cbf45c0efa00
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.