Zobrazeno 1 - 10
of 61
pro vyhledávání: '"motivation regulation"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionSelf-regulated learning entails psychological processes that elite athletes employ to optimize their practice. Although self-regulated learning provides insights into athlete-led practice, research has been limited to few cultures, and th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f51ac98338a94c7bb816429ff12ea00b
Publikováno v:
Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna, Vol 10, Iss 1 (2022)
Motivation regulation has a profound effect on the students’ learning and associated achievement. Yet, to date, there is a lack of a brief and valid approach for systematically assessing the regulation of learning motivation from the perspective
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cdc8dd6cf63a440a933e5029eb8df987
Autor:
Feng Jiang, Dayan Shangguan
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
As one of the important research fields of educational technology, the potential of educational games has been widely recognized by academic researchers. However, in terms of practical application, it is difficult to balance education and recreation,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e4fd4f43e22643bb8f474cf1f15d3649
Autor:
Li, Li, Fan, Anhua
Publikováno v:
Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna / Public Philosophy and Democratic Education. (10):1-28
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1103950
Publikováno v:
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, Vol 21, Pp 387-397 (2021)
Introduction: The growing recognition of regulation of motivation as an important part of the self-regulation with a direct impact on learning requires more careful assessment to aid the learning process and therefore, valid tools are needed. This st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b96a5ac5e3594ed6b87b0fceec778c42
Publikováno v:
International Journal of Emotional Education, Vol 12, Iss 2, Pp 73-89 (2020)
This study has a two-fold objective: First, to adapt and validate the Emotions and Motivation Self-Regulation Questionnaire (EMSR-Q) with university students in Colombia, and secondly, to verify whether the relationship model between emotional and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b7dd298f9bc46739a392c7676f2796b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ito, Tadahiro, Eto, Yuka
Publikováno v:
人文. (21):69-88
application/pdf
人は目標達成に向けて努力する過程で障壁や困難に直面したときにモチベーションを維持できるように「動機づけ調整」を行っている。本研究では、音楽、漫画、アニメ
人は目標達成に向けて努力する過程で障壁や困難に直面したときにモチベーションを維持できるように「動機づけ調整」を行っている。本研究では、音楽、漫画、アニメ
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.