Zobrazeno 1 - 10
of 32
pro vyhledávání: '"modelling problems"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Stillman, Gloria Ann, Brown, Jill P.
This open access book is based on selected presentations from Topic Study Group 21: Mathematical Applications and Modelling in the Teaching and Learning of Mathematics at the 13th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), held in Ha
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/41743
Publikováno v:
Journal for Research in Mathematics Education, 2014 Jul 01. 45(4), 497-533.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5951/jresematheduc.45.4.0497
Publikováno v:
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling ISBN: 9783030376727
Metacognitive competency can be described as a sub-competence of mathematical modelling competence. Although there is consensus about its relevance, until now research on metacognition in modelling processes is very limited. In particular, students
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::23f6e030e24b22483dc17010c73ada5d
https://doi.org/10.1007/978-3-030-37673-4_27
https://doi.org/10.1007/978-3-030-37673-4_27
Publikováno v:
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling ISBN: 9783030376727
The usage of metacognitive strategies can help students to avoid or to overcome cognitive barriers during modelling processes. For imparting relevant metacognitive strategies and supporting students during the modelling process, it is necessary that
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::7f7b3fb1dc41dfec74e2a0ad6b3333d4
https://doi.org/10.1007/978-3-030-37673-4_29
https://doi.org/10.1007/978-3-030-37673-4_29
Publikováno v:
CERME11
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
International audience; Emotions are important for students’ learning and achievement. In the present paper, we report on a study of ninth- and tenth-graders (N=194) in which we investigated the relations between anxiety about strategy use, learnin
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::b785f35fe3cb52ce8d977e15a96deecc
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02410225
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02410225
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling ISBN: 9783319629674
The support of students during their work on complex modelling problems is an ambitious process, especially if the students work as autonomously as possible. Scaffolding as a theoretical construct to describe how teachers should act in these situatio
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9d0c50f36cc82709ada7225cdc1e8700
https://doi.org/10.1007/978-3-319-62968-1_39
https://doi.org/10.1007/978-3-319-62968-1_39