Zobrazeno 1 - 10
of 28
pro vyhledávání: '"modeling competencies"'
Autor:
Ginevra Aquilina, Umberto Dello Iacono, Lucia Gabelli, Luca Picariello, Giacomo Scettri, Giulia Termini
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 3, p 239 (2024)
In this paper, we present the design of a Teaching—Learning Sequence (TLS) based on storytelling. The TLS has a twofold goal: to address students’ misconceptions about atomic models and to promote students’ development of modeling skills. The s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74b4eafc07194f2eac898f5814206ffb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Katrin Vorhölter, Karoline Haier
Publikováno v:
Modelling in Science Education and Learning, Vol 15, Iss 1, Pp 187-199 (2022)
Mathematical modeling can be promoted in regular lessons as well as in project form. Both options have advantages and disadvantages and provide different challenges, but also opportunities for students and teachers. Since 2001, teachers in Hamburg ha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/59630732636e42ddbdd2bc8cd552d3c9
Autor:
Katrin Vorhölter, Janne Freiwald
Publikováno v:
Modelling in Science Education and Learning, Vol 15, Iss 1, Pp 175-186 (2022)
In Germany, there is quite a tradition of modeling projects, carried out by different universities all over Germany. Since 2001, different modeling projects has been conducted by the working group on Didactics of Mathematics of Department of Educatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ff20063379804dca9e536bfd010f6271
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vorhölter, Katrin, Freiwald, Janne
Publikováno v:
Modelling in Science Education and Learning, Vol 15, Iss 1, Pp 175-186 (2022)
[EN] In Germany, there is quite a tradition of modeling projects, carried out by different universities all over Germany. Since 2001, different modeling projects has been conducted by the working group on Didactics of Mathematics of Department of Edu
Autor:
Funda Aydin Güç, Handan Kuleyin
Publikováno v:
Volume: 34, Issue: 1 222-262
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
The purpose of this study is to examine how the argumentation quality reflects on the mathematical modeling process. It was conducted as a case study with 19 (6th grade) students of a public school. The students worked as a group on a model eliciting
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.