Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"minority language policy"'
Publikováno v:
Zbornik Radova Filozofskog Fakulteta u Prištini, Vol 54, Iss 1, Pp 15-32 (2024)
In researching the linguistic landscape of Kovačica, we analyze the linguistic diversity of this multicultural town with a focus on both official and public inscriptions. The aim was to ascertain how minority language policies regulate public langua
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9f3a50afd0b4fe08b4f325a8266e32e
Autor:
Henrard, Kristin1
Publikováno v:
International Journal on Minority & Group Rights. 2003, Vol. 10 Issue 2, p171-175. 5p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lee Jin Choi
Publikováno v:
Sustainability, Vol 13, Iss 3122, p 3122 (2021)
Sustainability
Volume 13
Issue 6
Sustainability
Volume 13
Issue 6
In the context of globalization, the landscape of language in Korea has changed dramatically in the last three decades because of the influx of marriage migrants and foreign workers. The growing number of immigrant and international marriages has led
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Moring, Tom1 (AUTHOR) tom.moring@helsinki.fi
Publikováno v:
Journal of Multilingual & Multicultural Development. 2012, Vol. 33 Issue 3, p321-323. 3p.
Autor:
Hiroshi, Shoji
Publikováno v:
国立民族学博物館研究報告 = Bulletin of the National Museum of Ethnology. 27(4):683-724
社会主義政権樹立以来中国は,少数民族言語の平等な使用と発展を民族政策の一つの柱として,民族言語の文字化,民族言語による教育を掲げてきた。その一方では国家統合および近代
Autor:
Kordić, Ljubica, Mujić, Nihada
In this paper the authors explore the minority language policy in primary school education in Croatia with the example of Serbian as a minority language. In the Croatian primary and secondary school systems there are three models of minority language
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::920617c0afcb035e4af9a1a9870bc30d
https://www.bib.irb.hr/665360
https://www.bib.irb.hr/665360
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.