Zobrazeno 1 - 10
of 77
pro vyhledávání: '"metaphor interpretation"'
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 55357-55366 (2024)
Metaphor is a distinctive linguistic phenomenon, pervasive in real-life communication. The generation and comprehension of metaphors are intricately connected, making metaphor interpretation and generation enduringly challenging tasks in the field of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/afd250ec6ee54393bc5dcfc8698ebf15
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Information Fusion. :30-43
Metaphor is a special linguistic phenomenon, challenging diverse natural language processing tasks. Previous works focused on either metaphor identification or domain-specific metaphor interpretation, e.g., interpreting metaphors with a specific part
Autor:
Muhammad Adam
Publikováno v:
Ethical Lingua: Journal of Language Teaching and Literature, Vol 4, Iss 1, Pp 30-36 (2017)
This research is conducted to measure how participants’ understanding to a source domain of metaphor will help them to better interpret metaphor in “Titanium” song by using the Conceptual Metaphor Theory (CMT). The CMT approach is introduced by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5fc9740f90b843abba33496ba9bb9a6f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Musolff, Andreas
Publikováno v:
tekst i dyskurs – text und diskurs / text and discourse. 9(9):43-66
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=621061
Publikováno v:
Visual Communication; (2019)
Research on (verbo-)pictorial metaphors and other rhetorical figures is primarily focused on the genre of advertising, leaving other genres under-investigated. In this study, the authors focus on street art, a visually perceived cross-cultural medium
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::95f3d95b46892bd529f5ba0fbf021e27
Conceptual Metaphor Theory in English language teaching: Developing EFL learners’ metaphor awareness
Autor:
Tsitoura, Maria
Publikováno v:
Selected papers on theoretical and applied linguistics; Τόμ. 24 (2022): Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from 24th ISTAL, Thessaloniki 2-4 October 2020; 804-817
The present study aims at investigating the effects of a cognitive linguistic-based approach to teaching metaphor and raising EFL learnersʼ metaphor awareness. Thirty-two EFL learners attending the second grade of junior high school participated in
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.