Zobrazeno 1 - 10
of 91
pro vyhledávání: '"metamotivation"'
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 24, Iss 1, Pp 1-12 (2024)
Abstract Background Adults with schizophrenia experience a range of neurocognitive problems that affect their daily functioning. Evidence for the efficacy of cognitive remediation in schizophrenia has been established, but its implementation in under
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9ead9e322bf4b139608745bb9fd5ffa
Autor:
Mahla Salajegheh, Hamid Nejadkoorki
Publikováno v:
Journal of Medical Education and Development, Vol 19, Iss 1, Pp 707-716 (2024)
Introduction: Self-regulation motivation in medical students in clinical education is a key factor in their academic success. This study aims to compare the status of self-regulation motivation strategies in medical students before and after the begi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2e26005ae9a74ead887d6e9dd198027c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jessica Ross, Tina Nguyen, Kentaro Fujita, David B. Miele, Michael C. Edwards, Abigail A. Scholer
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/500832bda0db41cca683585e29fcc477
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jessica Ross, Tina Nguyen, Kentaro Fujita, David B. Miele, Michael C. Edwards, Abigail A. Scholer
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Self-regulation research highlights the performance trade-offs of different motivational states. For instance, within the context of regulatory focus theory, promotion motivation enhances performance on eager tasks and prevention motivation enhances
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c24ce8e956174b0cb25167b25664641a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tova Michalsky
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Noting the important role of motivation in science students' reading comprehension, this 14-weeks quasi-experiment investigated the optimal timing for implementation of metamotivational scaffolding for self-regulation of scientific text comprehension
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a465640ab36f4454a616df29e722e45e