Zobrazeno 1 - 10
of 77
pro vyhledávání: '"metalinguistic activity"'
Autor:
T. A. Trifonova
Publikováno v:
Ученые записки Казанского университета: Серия Гуманитарные науки, Vol 166, Iss 1, Pp 131-143 (2024)
This article presents the results of a case study of linguistic reflection among children with different language acquisition strategies based on the analysis of spontaneous speech recordings obtained from them. A distinction was made between linguis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/830dd3db265a43afb7b35009385dbdd1
Autor:
T. A. Trifonova
Publikováno v:
Ученые записки Казанского университета: Серия Гуманитарные науки, Vol 165, Iss 3, Pp 105-118 (2023)
This article outlines the results of a study of the features of linguistic reflection peculiar to children with different strategies of language acquisition, which is important because this problem has remained out of the attention of researchers. Al
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c41251e6d69348a58620a91ec402c304
Autor:
Fontich, Xavier
Publikováno v:
Crossroads. A Journal of English Studies. (01 (24)):26-44
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=973659
Autor:
Xavier Fontich
Publikováno v:
Crossroads, Iss 24, Pp 26-44 (2019)
This text explores the controversial issue of grammar teaching in Language Arts. It considers the importance of grammar in schooling based on the learners’ reflection on language (i.e., their “metalinguistic activity”), and some of the features
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a553e47995cd48568e2dce5468245308
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Natalya N. Zapolskaya
Publikováno v:
Vestnik Volgogradskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Seriâ 2. Âzykoznanie, Vol 16, Iss 4, Pp 41-49 (2017)
The article presents scienti c interpretation of incorrect grammatical attribution, that was revealed in the grammatical analysis of the Lord's prayer "Отче нашъ" being incorporated into grammar manuals of the Church Slavonic language of t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c6cdb4dca0294314a6d1b5ac38eb1516
Autor:
Leroux, Agnès
This article enquires into sketch-noting as an activity designed to create and use visual metalinguistic devices to understand and teach English as a foreign language (EFL) in secondary school. It presents an experiment implemented in a class of lang
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=openedition_::c5c72ac82a1e4c08b1c01ec715ba7a23
http://journals.openedition.org/apliut/10590
http://journals.openedition.org/apliut/10590
Publikováno v:
Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht; 21. Jahrgang Nummer 2 (Oktober 2016)
Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, Vol 21, Iss 2 (2016)
Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, Vol 21, Iss 2 (2016)
Die Studie „Sprachkompetenzen und Sprachbewusstheit“ untersucht das Verhältnis von erst- und zweitsprachlichen Fähigkeiten und Sprachbewusstheit am Ende der Grundschulzeit mithilfe eines Elizitationsverfahrens. Mit dem Verfahren M-SPRA werden m
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5c0c7cde385b1c958693699384424858
Autor:
Carme Durán Rivas
Publikováno v:
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura, Vol 22, Iss 1, Pp 28-49 (2015)
Resumen El presente artículo expone parte de los resultados de una investigación que se pregunta por el concepto de modo verbal que han construido estudiantes de la secundaria obligatoria (12-16 años) y analiza el papel que adopta la actividad
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4c8774a9f274c6bbc6a11cb879c3558