Zobrazeno 1 - 10
of 581
pro vyhledávání: '"membership categorization analysis"'
Autor:
Sarah Boysen
Publikováno v:
Forum: Qualitative Social Research, Vol 25, Iss 3 (2024)
Mit einem vielfältigen Programm rund um die Membership Categorization Analysis (MCA) wurden im Verlauf der Tagung Einblicke in eine sich im deutschsprachigen Raum noch etablierende Analysemethode ermöglicht. Geboten wurden Vorträge zur qualitativ-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/356e896ca5154750acde9f504d6e1528
Autor:
Florian Muhle
Publikováno v:
Frontiers in Sociology, Vol 9 (2024)
Prompted by the material turn in the social sciences and the development of novel interaction technologies, lively debates in social theory have arisen regarding the agency of non-human entities. While these debates primarily involve exchanging theor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63d4149314dc419ab68ae4c4f463f067
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alice Grazzini
Publikováno v:
Open Journal of Humanities, Vol 8, Pp 183-215 (2021)
Specific positioning strategies in William Golding’s Lord of the flies are applied in relation to the anthropocentric epistemological paradigm, typical of Western culture. The plot aims at exploring the answer to the following question: what could
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45fcb8a7853540898dbf5388df068306
Autor:
Balbina Moncada-Comas
Publikováno v:
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol 5, Iss 2 (2022)
English-medium instruction (EMI) affects lecturers’ classroom practices as they face a new teaching scenario where language(s) can be used to construct lecturers’ identities. Therefore, lecturers can take up different identities because their lan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/080deeeec1f9469ab9a1f6bcdc108e95
Autor:
Kruk, Bartłomiej
Publikováno v:
Yearbook of the Poznań Linguistic Meeting. 6(1):183-220
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1127342
Autor:
Meike Wernicke
Publikováno v:
International Journal of Society, Culture and Language, Vol 8, Iss 2, Pp 1-16 (2020)
This paper examines how normative assumptions about language teacher identity and cultural belonging can work to construct an intercultural identity that problematizes language ideologies of standardization, monolingualism, and linguistic and cultura
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a5b1f9d20b11407f84ff254934e1323b