Zobrazeno 1 - 10
of 307
pro vyhledávání: '"medical school admissions"'
Autor:
Petra L. Klumb, Benjamin Spicher
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-7 (2024)
Abstract Background In Switzerland, the scholastic aptitude test for medical-school selection takes place in three languages. This study examined the effects of two quasi-experimental interventions that aimed to reduce existing differences in test re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6fb6cd199151479ba417b82a780f2973
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-15 (2022)
Abstract Background Allopathic medicine faces a daunting challenge of selecting the best applicants because of the very high applicant / matriculant ratio. The quality of graduates ultimately reflects the quality of medical practice. Alarming recent
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d47c3a803a6a46c0ac9d704892888315
Publikováno v:
Medical Education Online, Vol 27, Iss 1 (2022)
Purpose Medical scribing is an increasingly common way for pre-medical students to gain clinical experience. Scribes are a valuable part of the healthcare team and have high rates of matriculation into health professional programs. Little is known ab
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1c76a5a8d82e41f886b0b672c8adeba6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Widening Participation in Medicine: The Impact of Medical Student-Led Conferences for Year 12 Pupils
Publikováno v:
Advances in Medical Education and Practice, Vol Volume 12, Pp 937-943 (2021)
Ben Ryan,1 Charlotte Auty,2 Matthew Maden,3 Amy Leggett,4 Alisha Staley,3 Enam Haque3 1Department of Medicine, Lancashire Teaching Hospitals NHS Foundation Trust, Preston, Lancashire, UK; 2Surgical Division, Queen’s Medical Centre, Nottingham Unive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f1b7cf545f4749049ace8b5ab6bb9552
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tisha R. Joy
Publikováno v:
Frontiers in Public Health, Vol 10 (2022)
BackgroundMedical schools aim to select and train future physicians representative of and able to serve their diverse population needs. Enhancing equity, diversity, and inclusion (EDI) in admissions processes includes identifying and mitigating barri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/78a1fd18a7d74b159527f095ac1819cd
Autor:
Baugh RF
Publikováno v:
Advances in Medical Education and Practice, Vol Volume 11, Pp 437-446 (2020)
Reginald F Baugh University of Toledo College of Medicine and Life Sciences, Toledo, OH 43623, USACorrespondence: Reginald F BaughUniversity of Toledo College of Medicine and Life Sciences, 3000 Arlington Avenue, MS 1905, Toledo, OH 43623, USATel +1
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b2d30ac2b554269bdde0a239c2671e8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.