Zobrazeno 1 - 10
of 188
pro vyhledávání: '"medical Spanish"'
Autor:
Maison Evensen-Martinez, Mariangela Santiago, Roger Martinez, Dallin Beck, Ann Trawick, Isain Zapata, Mark Wardle
Publikováno v:
International Journal of Medical Students, Vol 12, Iss 1 (2024)
Background: International service trips are increasingly common in medical school curricula. Medical Spanish is an essential tool in healthcare interactions with Spanish-speaking patients globally. Medical Spanish classes are offered at many medical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f618f6d23674055bb7e2e6b5dfbbfca
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 23, Iss 1, Pp 1-8 (2023)
Abstract Introduction Racial and language disparities in the United States healthcare system have long undermined the quality of care provided to minority patients. With the projected growth of the Hispanic population, there is an urgent need for med
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b0883fdfadc64e43921372dd14d69370
Autor:
Michael Oliver, Taylor Fernberg, Paul Lyons, Sambandam Elango, Gordon J. Green, Zohray M. Talib
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-8 (2022)
Abstract Background There are insufficient Spanish-speaking physicians to effectively serve a large and rapidly growing Spanish-speaking patient population. Methods A team-based hybrid medical Spanish program was designed and implemented at a single
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9527c69de9ab4b4984fe0a86c40803d2
Publikováno v:
Journal of Languages for Specific Purposes, Vol 1, Iss 9, Pp 55-65 (2022)
The Hispanic community is the most rapidly growing minority group in the United States, making up 18.3% of the population, with 40% reporting limited English proficiency. To address this need, many health sciences institutions have implemented medica
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/91cb4e10358f4416a8c2674ff75c4dc7
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-7 (2022)
Abstract Background Over 41 million people in the United States speak Spanish as their primary language, of which 16 million have limited English proficiency (LEP). It is well-established that language barriers contribute to health disparities and th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6f58ad858a6b40deb6a1999d1408a44b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anibelky Almanzar, Derek Martinez, Edgar Vega, Miguel Lopez, Linda Hodes-Villamar, John Paul Sánchez
Publikováno v:
MedEdPORTAL, Vol 18 (2022)
Introduction The COVID-19 pandemic has disproportionately affected Hispanics in the United States, who make up 18% of US inhabitants but 29% of COVID-19 cases as of June 2021. Recent studies have attributed higher COVID-19 infection, hospitalization,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cb119db78d7146748bf0fbf0eb81d19f