Zobrazeno 1 - 10
of 254
pro vyhledávání: '"meaning of theory"'
Autor:
Meston, Heather M. heather.meston@vanderbilt.edu, Phillips Galloway, Emily emily.phillips.galloway@vanderbilt.edu, Barrack, K. Addison katherine.barrack@mnps.org
Publikováno v:
Reading Teacher. Jul/Aug2022, Vol. 76 Issue 1, p23-33. 11p. 2 Color Photographs, 1 Diagram, 1 Chart.
Autor:
Grefenstette, Edward1 etg@google.com, Sadrzadeh, Mehrnoosh2 mehrnoosh.sadrzadeh@qmul.ac.uk
Publikováno v:
Computational Linguistics. Mar2015, Vol. 41 Issue 1, p71-118. 48p.
Publikováno v:
Russian Journal of Linguistics, Vol 26, Iss 4, Pp 857-880 (2022)
The introductory article to the special issue dedicated to Igor Mel’čuk summarizes the main tenets of his “Meaning ⇔ Text” theory, and outlines its contribution to the development of diverse areas of modern linguistics. This theory can be ch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/554bca9bbb5d4e0aaff425c20929f0de
Autor:
FERNÁNDEZ SMITH, GÉRARD1 gerard.fernandez@uca.es
Publikováno v:
RILCE. Revista de Filología Hispánica. ene-jun2014, Vol. 30 Issue 1, p126-153. 28p.
Autor:
Maria Averintseva-Klisch
Was ist es eigentlich, das Texte zu einem zusammenhängenden, sinnvollen Ganzen macht? Die Einführung geht dieser Frage aus linguistischer Perspektive nach. Im ersten Teil des Bandes werden zentrale Konzepte wie Kohärenz, Kohäsion, Anaphern und Im
Autor:
Igor Mel’čuk, David Beck
This volume presents a sketch of the Meaning-Text linguistic approach, richly illustrated by examples borrowed mainly, but not exclusively, from English. Chapter 1 expounds the basic idea that underlies this approach—that a natural language must be
Autor:
Linchenko, Andrei1,2 linchenko1@mail.ru
Publikováno v:
Rethinking History. Mar2020, Vol. 24 Issue 1, p122-126. 5p.
Autor:
Ergashevich, Shodiyev Sanat
Publikováno v:
Journal of Positive School Psychology; 2022, Vol. 6 Issue 9, p4771-4777, 7p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 2020, Vol. 22, Issue 3, pp. 507-528.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJSMS-12-2019-0142