Zobrazeno 1 - 10
of 113
pro vyhledávání: '"mathematisation"'
Autor:
Fitsch, Hannah
Seit Jahrhunderten gibt es den Wunsch, das komplexe Gefüge des Gehirns und der Denkprozesse zu formalisieren. Hannah Fitsch geht der Geschichte dieses Wunsches nach, indem sie mit Hilfe des Begriffs der Mathematisierung der Wahrnehmung die Geschicht
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/58432
Ghanaian Indigenous Conception of Real Mathematics Education in Teaching and Learning of Mathematics
Autor:
Clement Ayarebilla Ali
Publikováno v:
Indonesian Journal of Science and Mathematics Education, Vol 4, Iss 1, Pp 37-47 (2021)
Ghana abounds in indigenous resources but little mathematics has been conceptualised. The study therefore applied the four trends of real mathematics education on five main Ghanaian indigenous materials. The design was quasi-experimental non-equivale
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5801282474b04daab250c4e42d24c3cc
Publikováno v:
Jurnal Elemen, Vol 7, Iss 1, Pp 195-208 (2021)
Mathematisation ability of prospective teachers that was low in solving mathematical literacy problems needs serious attention. Therefore, to help prospective teachers do mathematization, they were employed by giving mathematical literacy problems. T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1f5499b8f0840a4bb9ef54df8a2b84a
Autor:
A. V. Nesteruk, A. V. Soldatov
Publikováno v:
Дискурс, Vol 5, Iss 4, Pp 5-17 (2019)
Introduction. The paper deals with the philosophical problems of the mathematisation of nature in modern science.Methodology and sources. The analysis is based on the issues in modern science viewed through the prism of the critique of the mathematis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6762f1952582429eaad29f3a9f7aefe0
Autor:
Rypáková, Kristína
Publikováno v:
Architektúra & Urbanizmus / Architecture & Town-Planning. 52(3-4):174-185
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=721953
Autor:
Hardt, Łukasz
Publikováno v:
Argumenta Oeconomica Cracoviensia. (19):9-22
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=759249
Autor:
Jones, Keith
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 2000 Jan 01. 44(1/2), 55-85.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3483205
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.