Zobrazeno 1 - 10
of 249
pro vyhledávání: '"mathematics teaching and learning"'
Autor:
Jesse Ramirez
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 8, Iss 2, Pp 147-190 (2024)
It is evident that more qualitative research on Advanced Placement [AP] classrooms for students from marginalized backgrounds is needed to uncover how AP practices and pedagogies might better serve students who had been historically excluded from the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b0a6216475f422bbe618a90e1c4b907
Autor:
Thukwane Nelisiwe, Ke Yu
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 15, Iss 1, Pp 277-294 (2024)
Mathematics is pivotal in the contemporary technology-driven world. However, poor mathematical performance continues to be a concern in many countries. Guided by Mathematics in a Cultural Context (MCC) framework, this article investigates the similar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6511fc88d3fa43bc83ff4f1b2998f2ca
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 8, p 865 (2024)
ICT integration in the classroom is viewed as a panacea towards resolving education challenges. A quantitative approach using South African Trends in International Mathematics and Science Studies (TIMSS) 2019 Grades 5&9 data with a positivist philoso
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/10388efd6271494b98427a36aed8efe0
Autor:
Rajendran Govender
Publikováno v:
Pythagoras, Vol 44, Iss 1, Pp e1-e2 (2023)
No abstract available.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45ed4ccb329a4cb59d70fd89bf847e79
Autor:
Makramalla, Mariam1 Mariam.Makramalla@ngu.edu.eg
Publikováno v:
Research in Mathematics Education. Dec2023, Vol. 25 Issue 3, p403-408. 6p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.