Zobrazeno 1 - 10
of 92
pro vyhledávání: '"mathematics teacher educators"'
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 11, p 1216 (2024)
This study explored 10 prospective teachers’ (PTs’) understanding of the area of a rectangular region using square and non-square rectangular area-units. In an hour-long interview, each PT was first asked to explain how they would find the area o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be1b9d8180334e8cb07d21ed2539a1d6
Autor:
Angel Mukuka
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 54, Iss , Pp 110307- (2024)
The role of Mathematics Teacher Educators (MTEs) in preparing future teachers to effectively integrate technology into their mathematics instruction is of paramount importance yet remains an underexplored domain. Technology has the potential to enhan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c9e4b3e7cc84a19a242b0b7e2ca4cad
Publikováno v:
Trends in Higher Education, Vol 2, Iss 4, Pp 546-569 (2023)
Since teachers have the greatest impact on student learning, it is crucial to consider how professional development programs (PDP) for teachers can enhance their contribution, especially in designing mathematical tasks for teaching. This paper focuse
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8e05d2f8b36a469ba0ff81f856d68688
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Borko, Hilda, Potari, Despina
This open access book is the product of an international study which offers a state-of-the-art summary of mathematics teacher collaboration with respect to theory, research, practice, and policy. The authors – leading researchers and teachers on ma
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/90912
Publikováno v:
International Journal for Lesson & Learning Studies, 2020, Vol. 10, Issue 1, pp. 33-46.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJLLS-06-2020-0033
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Shingphachanh, Sommay
Publikováno v:
International Journal for Lesson and Learning Studies, 2019, Vol. 8, Issue 2, pp. 98-116.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJLLS-06-2018-0040
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.