Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"mathematics pedagogical content knowledge"'
Publikováno v:
Cakrawala Pendidikan: Jurnal Ilmiah Pendidikan, Vol 41, Iss 3, Pp 830-847 (2022)
There is a widespread agreement that Mathematics Pedagogical Content Knowledge (MPCK) become one of the key resources for teaching mathematics effectively. This qualitative research investigates the existence of primary teachers’ MPCK in mathematic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/949f97a0d84649d0ad94771fef2f19c1
Autor:
José María Marbán, Edgar John Sintema
Publikováno v:
Journal of Research and Advances in Mathematics Education, Vol 5, Iss 1, Pp 38-53 (2020)
Teacher training is a key aspect for the success of any educational system and it is a prior challenge to facein-depth in Zambia. This study explores some dimensions of prospective secondary mathematics teachers’ subject-matter knowledge and pedago
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca36b1703f2f4d5f899fcc172e0b9a09
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 10, Iss 2, p 20 (2022)
Research on intelligence and competence has developed widely independent of each other. The present paper aims at relating these traditions and at integrating the dominant models to fill gaps in the respective theories. We test the structural models
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7be8013563cd478aa84ad18c2692bd29
Autor:
Ekeh, MC
This study focused on enhancing mathematics lessons on word problems using storytelling pedagogy. A quasi-experiment with a pretest-posttest design with a control group was adopted. The study purposively selected 120 primary two learners as participa
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1648::e1bdf6dcd078f9d020960c21c92ef67e
https://hdl.handle.net/10481/83492
https://hdl.handle.net/10481/83492
Publikováno v:
Shizi Peiyu Yu Jiaoshi Zhuanye Fazhan Qikan, Vol 10, Iss 3, Pp 59-86 (2017)
本研究旨在探究兩位國小教師在進行數學補救教學培育課程前、後,自我覺知數學教學知識的改變及其在實踐數學補救教學時,所呈現的數學教學知識整合樣貌。首先,研究者提供「國小教
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4d29b2b149304cc7b50e5d9e937ced50
Autor:
Wing Yee Lo
Publikováno v:
Mathematics, Vol 8, Iss 10, p 1750 (2020)
“Number” is an important learning dimension in primary mathematics education. It covers a large proportion of mathematical topics in the primary mathematics curriculum, and teachers use most of their class time to teach fundamental number concept
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fb99991dd20f4c72b6ebc3ec9e6fdfd5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Burger, Judine
MEd (Learning and Teaching), North-West University, Vanderbijlpark Campus The purpose of this concurrent triangulation mixed-method research was to determine to what extent the teacher-training curriculum for mathematics education at the North-West U
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1399::8a7540affabaebfda87468ec3531cb75
https://hdl.handle.net/10394/38057
https://hdl.handle.net/10394/38057