Zobrazeno 1 - 10
of 42
pro vyhledávání: '"mathematics discourse"'
Autor:
Hlamulo Wiseman Mbhiza, Matobako Sempe
Publikováno v:
Interdisciplinary Journal of Rural and Community Studies, Vol 6, Pp 1-20 (2024)
Despite the global significance of functions in mathematics education, there has been limited research on how South African rural teachers address specific mathematical concepts related to functions. This qualitative multiple case study, conducted wi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c51f470583d243ed928ae0fe2ca6521b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Steele, Michael D.
Publikováno v:
Mathematics Teaching in the Middle School, 2019 Apr 01. 24(6), 354-361.
Autor:
Joseph DiNapoli, Hector Morales, Jr.
Publikováno v:
Journal of Urban Mathematics Education, Vol 14, Iss 2 (2021)
Recent reform efforts state the importance of providing students with opportunities to persevere with challenging mathematics to make meaning. We posit translanguaging practice as a vital option by which Latinx bilingual students can sustain collecti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7168e652f6d4432688ecc625a6295831
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal for Research in Mathematics Education, 2015 Jan 01. 46(1), 88-124.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5951/jresematheduc.46.1.0088
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Mathematics Teaching in the Middle School, 2013 Oct 01. 19(3), 148-155.
Autor:
Salvador Llinares
Publikováno v:
Modelling in Science Education and Learning, Vol 6, Iss 0, Pp 7-19 (2013)
Relationships between mathematical competence and mathematics teaching innovation do emerge the need for new practices of mathematics teaching. One of the aspects of this new practice is the interaction patterns in the classroom characterizing the ma
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3e2f36cc72b64dfc903fdfa43f3257e6
Autor:
DiNapoli, Joseph, Morales, Hector
Publikováno v:
Journal of Urban Mathematics Education, Vol 14, Iss 2 (2021)
Recent reform efforts state the importance of providing students with opportunities to persevere with challenging mathematics to make meaning. We posit translanguaging practice as a vital option by which Latinx bilingual students can sustain collecti