Zobrazeno 1 - 10
of 49
pro vyhledávání: '"mathematical problem posing"'
Publikováno v:
International Journal of STEM Education, Vol 11, Iss 1, Pp 1-24 (2024)
Abstract Mathematical problem posing, generally defined as the process of interpreting given situations and formulating meaningful mathematical problems, is academically important, and thus several interventions have been used to enhance this compete
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3a0e5efa806947a184861c62e6669571
Autor:
Silvera-Alarcón, Edwin-Neil, Cuellar-Quispe, Sergio, Sarmiento-Campos, Noemí-Victoria, Ccanto, Florencio Flores, Huamán-Romaní, Yersi-Luis
Publikováno v:
TEM Journal. 12(1):156-166
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1103402
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 2, p 151 (2023)
Problem-posing is an essential component of mathematics education because, among other reasons, when students are given the opportunity to pose their problems, they can take ownership of their learning and become more engaged in the given subject. Th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/543d95994c9340f28c89d372e1320809
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rudnick, Kimberly
Problemformulering är en arbetsmetod som är tätt kopplad till problemlösning, men trots att matematiker och forskare under lång tid betonat dess betydelse, har det inte fått tillräckligt med uppmärksamhet inom forskning. Användningen av prob
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:oru:diva-109954
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Olive Chapman
Publikováno v:
PNA: Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, Vol 6, Iss 4, Pp 135-146 (2012)
The study tackled prospective teachers’ sense-making of mathematical problem posing and the impact of posing different contextual problems on their learning. Focus was on the generation of new problems and reformulation of given problems. Participa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0434427856b444339de2579d3852524d