Zobrazeno 1 - 10
of 20
pro vyhledávání: '"mathematical generalization"'
Publikováno v:
Jurnal Lebesgue, Vol 4, Iss 1, Pp 550-562 (2023)
This study intended to know the effect of the Concept Attainment Model on the students in the mathematical generalization ability and Van Hiele's geometry thinking ability. This study used a quasi-experimental method. The population included all stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/177aa1707045464392b90e17726c8838
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mayada Sammar
Publikováno v:
دراسات: العلوم التربوية, Vol 48, Iss 2 (2021)
The study aims to reveal the level of possession of tenth grade students in the city of Nablus in Palestine of mathematical generalization, based on gender, general academic achievement, tendency towards learning mathematics, and type of school (publ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c8643e7fe6ec4389a5e2aead4327a183
Autor:
Watson, Anne, Shipman, Steve
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 2008 Oct 01. 69(2), 97-109.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/40284537
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kristina Palm Kaplan, Ida Bergvall
Publikováno v:
HAL
In this pilot, opportunities to engage in mathematical generalization were identified in a section of a textbook from year 6. From a social-semiotic perspective, we explored how these opportunities were constructed linguistically. While passive verb
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::157dafff24f42780dd3894596fe6e302
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-92727
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-92727
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cambriglia, Verónica
Publikováno v:
Biblioteca Digital (UBA-FCEN)
Universidad Nacional de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales
instacron:UBA-FCEN
Universidad Nacional de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales
instacron:UBA-FCEN
En esta tesis estudiamos diferentes conocimientos producidos por un grupo de alumnos de primer año a raíz del tratamiento general de propiedades aritméticas en la sala de clase. Hacemos énfasis en el carácter colectivo de los procesos de elabora
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::69c6c3d178870f3ba5f6f3aa14b43177
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.