Zobrazeno 1 - 10
of 266
pro vyhledávání: '"mathematical difficulties"'
Publikováno v:
Frontiers in Public Health, Vol 11 (2024)
The prevalence of mathematical difficulties (MD) among primary school children in China and its related factors remain unclear. To provide a suitable foundation for formulating appropriate screening and intervention strategies, this study aimed to es
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/60b4ac6aeac443a682e754cc7ffc8ae2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Maike Schindler, Jan H. Doderer, Anna L. Simon, Erik Schaffernicht, Achim J. Lilienthal, Karolin Schäfer
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Students who are deaf or hard-of-hearing (DHH) often show significant difficulties in learning mathematics. Previous studies have reported that students who are DHH lag several years behind in their mathematical development compared to hearing studen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/105b4126caad45d38f5dfe0274c3c619
Autor:
Daria Khanolainen, Maria Psyridou, Gintautas Silinskas, Marja-Kristiina Lerkkanen, Pekka Niemi, Anna-Maija Poikkeus, Minna Torppa
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
This study focuses on parental reading and mathematical difficulties, the home literacy environment, and the home numeracy environment as well as their predictive role in Finnish children’s reading and mathematical development through Grades 1–9.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a7c3bc252f484dd2a331443b6fa1a9ed
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 31, Iss , Pp 105976- (2020)
Data and supplement material of the article “Effectiveness of digital-based interventions for children with mathematical learning difficulties: A meta-analysis” (Benavides-Varela et al.) [1] are presented. Data were collected from studies include
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f26cc66e36074b11a52fae7b1a64918a
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 12, Iss 2, p 239 (2022)
Mathematical performance implies a series of numerical and mathematical skills (both innate and derived from formal training) as well as certain general cognitive abilities that, if inadequate, can have a cascading effect on mathematics learning. The
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f43f3232d223493cab7f63dd1cbdbcb0
Publikováno v:
International Journal of Trends in Mathematics Education Research, Vol 2, Iss 1, Pp 34-36 (2019)
This study aims to identify the types of difficulties experienced by high school students in solving equations and trigonometric identities. The method used in this research is descriptive qualitative research method because researchers want to descr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/afeef179c27b4f36a51f7c0455f5be37