Zobrazeno 1 - 10
of 214
pro vyhledávání: '"math walks"'
Autor:
Min Wang, Candace Walkington
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Informal mathematics learning has been far less studied than informal science learning – but youth can experience and learn about mathematics in their homes and communities. “Math walks” where students learn about how mathematics appears in the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/719a27178928403f8c796468ddcaedaf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Mathematics Teacher: Learning and Teaching PK-12. 114:670-676
An example of an after-school club activity gives educators some tools and suggestions to implement such an approach in their schools.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
This qualitative case study examines the learning that occurred when a small group of middle grade youths embarked upon a personal excursion during a game-based math walk. Math walks are an informal learning activity where learners and facilitators e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1de329caed4d481f92adc9bf5f134ab5
Publikováno v:
UCrea Repositorio Abierto de la Universidad de Cantabria
Universidad de Cantabria (UC)
Universidad de Cantabria (UC)
RESUMEN : El siguiente Trabajo Fin de Grado (TFG) muestra el desarrollo de unas sesiones educativas planteadas para un aula de cuatro años de Educación Infantil que tiene como base fundamental los paseos matemáticos. El documento también busca re
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::2b5babcb33a93df0c16b63a8a901b2e1
http://hdl.handle.net/10902/21619
http://hdl.handle.net/10902/21619
Autor:
Payo Rodríguez, Sandra
Publikováno v:
UCrea Repositorio Abierto de la Universidad de Cantabria
Universidad de Cantabria (UC)
Universidad de Cantabria (UC)
RESUMEN Este Trabajo Fin de Grado (TFG) plantea el desarrollo de paseos matemáticos como herramienta metodológica para la etapa de Educación Infantil. Tras reflexionar sobre el papel de la enseñanza de las matemáticas en esa etapa, se introduce
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::a9bf66d57e5763f55e6949d2e6ad8c82
http://hdl.handle.net/10902/19678
http://hdl.handle.net/10902/19678
Autor:
Sager, Marc T., Sherard, Maximilian K., Milton, Saki, Walkington, Candace, Petrosino, Anthony J.
Publikováno v:
Frontiers in Education; 2024, p1-18, 18p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Garcés-Esteban, Pablo
Publikováno v:
Re-Unir. Archivo Institucional de la Universidad Internacional de La Rioja
instname
instname
The present work has as main objective the elaboration of a proposal of intervention in the subject of mathematics in the 3rd year of Secondary School. This proposal focuses on the contents of geometry and, through Problem-Based Learning (PBL), uses
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::3a31cabcc1b81cc70a7908bf5934f36b
https://reunir.unir.net/handle/123456789/13352
https://reunir.unir.net/handle/123456789/13352