Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"matematické vzdělávání"'
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 71, Iss 1 (2021)
Předkládaná teoretická studie se zaměřuje na otázky související s propojením formativního hodnocení a badatelsky orientované výuky ve školní praxi a k této problematice přistupuje společně pro matematiku a přírodovědné předm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/035b415c963041d2b58ce0ab0317f9a2
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 71, Iss 1 (2021)
Předkládaná teoretická studie se zaměřuje na otázky související s propojením formativního hodnocení a badatelsky orientované výuky ve školní praxi a k této problematice přistupuje společně pro matematiku a přírodovědné předm
Autor:
KAZDA, Martin
The main aim of the dissertation is to define if there is a correlation between financial and mathematical literacy of high school pupils using a suitably designed methodology. Its aim is to determine whether and to what extent the pupils´ acquired
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::78ca78b6e8559ee35e8ed0eee4355f3d
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-513478
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-513478
Autor:
F. Kuřina
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 22, Iss 2 (2012)
V úvodu příspěvku jsou naznačeny některé problémy matematického vzdělávání, zejména problém instruktivních a konstruktivních přístupů k učení. V druhé části je srovnáván pojem didaktická znalost obsahu s pojmem didaktika j
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e573e28a4ca485f9d7ef03346a0dbd4
Autor:
Podhajská, Kristýna
The theoretical part deals with approaches to teaching, especially constructivistic, instructivistic and transmissive approach. The goal of this part is to compare the approaches and evaluate them considering the permanency of knowledge and active en
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-346156
Autor:
Vladyková, Kateřina
TITLE: Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics. AUTHOR: Bc. Kateřina Vladyková DEPARTMENT: Department of Mathematics and Mathematical Education SUPERVISOR
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-336580
Autor:
Vladyková, Kateřina
TITLE: Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics. AUTHOR: Bc. Kateřina Vladyková DEPARTMENT: Department of Mathematics and Mathematical Education SUPERVISOR
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::222f4c1da4e3fec6e2cb324e8b58f776
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-336580
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-336580