Zobrazeno 1 - 10
of 590
pro vyhledávání: '"marine fuel"'
Autor:
Dimitrios Parris, Konstantinos Spinthiropoulos, Konstantinos Panitsidis, Constantinos Tsanaktsidis
Publikováno v:
Eng, Vol 5, Iss 3, Pp 1863-1884 (2024)
The conventional utilization of fossil fuels precipitates uncontrolled carbon dioxide and sulfur oxides emissions, thereby engendering pronounced atmospheric pollution and global health ramifications. Within the maritime domain, concerted global init
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/86f4b17f4df343c2a9386d3427f4278b
Autor:
Wenwen Li, Zhengliang Hu
Publikováno v:
Frontiers in Marine Science, Vol 11 (2024)
The shipping industry is featured by high carbon emissions. The 2023 IMO Strategy on Reduction of GHG Emissions from Ships sets forth the global goals of shipping decarbonization. Shipping decarbonization involves complicated issues of economy, techn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4ec8108c6c6a4398b1e046437c6c0a50
Autor:
Matteo Prussi
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 21, p 5464 (2024)
Reducing maritime greenhouse gas (GHG) emissions is challenging. As efforts to address climate change are gaining momentum, reducing the environmental impact becomes crucial for maritime short-to-medium-term sustainability. The International Maritime
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fdfb11ac86e54e248baf5d8e74bf4e96
Autor:
Ольга Петриченко, Максим Левінський
Publikováno v:
Збірник наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій: серія "Транспортні системи і технології", Iss 43 (2024)
The need for sustainable and environmentally friendly maritime transport and the introduction of International Maritime Organization (IMO) regulations on ship emissions have led to the search for a new type of marine fuel. Today, liquefied natural ga
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5715932d95064829aa26b06ea571418a
Awareness increases acceptance and willingness to pay for low-carbon fuels amongst marine passengers
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 3, Pp e24714- (2024)
One of the main applications discussed in decarbonising the marine sector is via alternative fuels, such as methanol and ammonia, produced from renewable hydrogen. These alternative, low-carbon fuels often come with increased prices and operational e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eed578572e7f4d7b95fb31ccb998a74d
Autor:
Alisa E. Zvereva, Mikhail A. Ershov, Vsevolod D. Savelenko, Marina M. Lobashova, Marina Y. Rogova, Ulyana A. Makhova, Ekaterina O. Tikhomirova, Nikita O. Burov, David R. Aleksanyan, Vladimir M. Kapustin, Elena A. Chernysheva, Arina I. Rakova
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 22, p 7649 (2023)
Marine fuel oil stability has always been an issue for bunkering companies and ship owners all around the world and the problem has become even more apparent with the introduction of the Global Sulphur Gap by the International Maritime Organization (
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/66f854d4d62a4fc3a21db574e48a56f5
Autor:
Dimitrios Parris, Konstantinos Spinthiropoulos, Konstantina Ragazou, Anna Giovou, Constantinos Tsanaktsidis
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 3, p 605 (2024)
The escalating global demand for goods transport via shipping has heightened energy consumption, impacting worldwide health and the environment. To mitigate this, international organizations aim to achieve complete fuel desulphurization and decarboni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e89feaef00334f948c63b10b25ac1e5d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.