Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"ludicization"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
BONVIN, Guillaume, SANCHEZ, Éric
Ce papier porte sur une étude empirique conduite dans des écoles secondaires, en Suisse et au Brésil et qui concerne Classcraft, un jeu numérique de gestion de classe. Les premiers travaux qui ont été menés s'appuient sur la Théorie des situa
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::b0d73d73679ffa37e53aa0884b4a2d57
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
GI_Fourm Journal for Geographic Information Science
GI_Fourm Journal for Geographic Information Science, University of Salzburg | Interfaculty Department of Geoinformatics-Z_GIS, 2015, geospatial Innovation for Society, ⟨10.1553/giscience2015s261⟩
GI_Fourm Journal for Geographic Information Science, 2015, geospatial Innovation for Society, ⟨10.1553/giscience2015s261⟩
GI_Fourm Journal for Geographic Information Science, University of Salzburg | Interfaculty Department of Geoinformatics-Z_GIS, 2015, geospatial Innovation for Society, ⟨10.1553/giscience2015s261⟩
GI_Fourm Journal for Geographic Information Science, 2015, geospatial Innovation for Society, ⟨10.1553/giscience2015s261⟩
International audience; In this paper we discuss the concept of ludicization by describing an empirical work devoted to the design of the Tactileo Map, a geomedia dedicated to the design of location-based games for educational purposes. The Tactileo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::99a56d61d91cfcce74fca3684ddf883e
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01232712/document
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01232712/document
Autor:
Eric Sanchez
Publikováno v:
InMedia : the French Journal of Media and Media Representations in the English-Speaking World
InMedia : the French Journal of Media and Media Representations in the English-Speaking World, Center for Research on the English-Speaking World (CREW), 2014, 5
InMedia : the French Journal of Media and Media Representations in the English-Speaking World, 2014, 5
InMedia : the French Journal of Media and Media Representations in the English-Speaking World, Center for Research on the English-Speaking World (CREW), 2014, 5
InMedia : the French Journal of Media and Media Representations in the English-Speaking World, 2014, 5
Digital games represent now an economic sector with a more important turnover than the trade of books or music. Nowadays, playing is not a childhood activity anymore. Many adults are playing anytime and everywhere with a great diversity of devices su
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1bfb5ee32222a00a6917a0ba4cfce6f8
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01232696
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01232696
Autor:
SALVADOR, MAURO
La tesi si propone di indagare il processo di “ludicizzazione del reale”, cui viene dedicata sempre maggiore attenzione negli studi mediali contemporanei. Tale processo si declina in forme diverse, passando indiscriminatamente dall'idea di gamifi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1402::1e905848db6fd05338f0af766ef05284
http://hdl.handle.net/10280/1993
http://hdl.handle.net/10280/1993