Zobrazeno 1 - 10
of 125
pro vyhledávání: '"longitudinal train dynamics"'
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 22, p 10472 (2024)
This study presents a method for determining the optimal gear ratio in electric trains by examining the effects of motor efficiency, wheel wear, and relative damage to the input and output shafts of the reduction gear. In electric trains, reduction g
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b617dea54d604b4f9cacc17f18ae69e8
Publikováno v:
Railway Engineering Science, Vol 31, Iss 2, Pp 162-171 (2023)
Abstract The present paper shows the development of a strategy for the calculation of the air brake forces of European freight trains. The model is built to upgrade the existing Politecnico di Torino longitudinal train dynamics (LTD) code LTDPoliTo,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/30d76b72deef49dfb4e23a8721405560
Autor:
Om Prakash Yadav, Nalinaksh S. Vyas
Publikováno v:
Railway Engineering Science, Vol 31, Iss 3, Pp 233-251 (2023)
Abstract Inadequate management of large in-train forces transferred through coupler systems of a railway train leads to running and structural failures of vehicles. Understanding these phenomena and their mitigation requires accurate estimation of re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b0be794598b483eabaa485ca20c7fc6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jacek Jackiewicz
Publikováno v:
Railway Engineering Science, Vol 29, Iss 2, Pp 163-182 (2021)
Abstract During traction and braking of multiple-unit trains, substantial longitudinal dynamic forces might occur in couplers due to the non-optimal distribution of traction and braking forces generated by self-propelled carriages. These dynamic forc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/814c93059eb749dba45a6d9f2e63ee77
Publikováno v:
Railway Engineering Science, Vol 28, Iss 1, Pp 75-84 (2020)
Abstract Railway train energy simulation is an important and popular research topic. Locomotive traction force simulations are a fundamental part of such research. Conventional energy calculation models are not able to consider locomotive wheel–rai
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae2ca6986a514564907de193b152fd4e
Autor:
Uyulan Caglar, Arslan Ersen
Publikováno v:
Nonlinear Engineering, Vol 9, Iss 1, Pp 124-144 (2020)
Train safety and operational efficiency can be improved by investigating the dynamics of the train under varying conditions. Longitudinal train dynamics (LTD) simulations performed for such purposes, usually by utilising a nonlinear time-domain model
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/19952ebce8c941b0b4c76f2fb8b121fe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.